اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

پیشرفت 45 درصدی مرکز شیمی‌درمانی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی از پیشرفت 40 تا 45 درصدی مرکز شیمی‌درمانی و رادیوتراپی استان خبر داد.

پیشرفت 45 درصدی مرکز شیمی‌درمانی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید در جلسه مجمع خیران سلامت استان خراسان جنوبی اظهار کرد: کسانی که برای رفع حوائج مردم تلاش می‌کنند و با نیت‌هایی خالص با تکیه بر آموزه‌های دینی، اهتمام ویژه‌ای به امور اجتماعی مردم دارند انسان‌های شریفی هستند چرا که خدمت به مردم اصل مقدسی است که جایگاه ویژه‌ای در پیشگاه خداوند دارد.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های غیر دولتی توانمند در راستای کمک به مردم و دولت تلاش می‌کنند، گفت: مجمع خیران سلامت در استان و کشور یکی از مهم‌ترین این مجموعه‌ها است که در راستای کمک به مردم، رفع حوائج آنها و نیز کمک به دولت تلاش می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی به مشارکت مردم استان در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه تمکن مالی مردم در استان زیاد مطلوب نیست، اما جهان‌بینی توحیدی، اسلامی و نیز الگوگیری آنها از ائمه اطهار(ع) سبب شده تا مردم استان در تمامی زمینه‌ها مشارکت حداکثری داشته باشند.

رشید خدمت‌رسانی به مردم را از مهم‌ترین تاکیدات دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: در دین اسلام این امر مقدس همواره مورد تاکید قرار گرفته است تا جایی که امام حسین (ع) می‌فرمایند که حوائج مردم بر شما از نعمت‌های خداوند است از آن رو برنگردانید که به غیر از شما انتقال می‌باید.

وی آیات اجتماعی قرآن را نسبت به آیات عبادی آن بیشتر دانست و افزود: این مهم نشان می‌دهد که رسیدگی به مردم و رفع مشکلات آنها از مهم‌ترین اموری است که در اسلام به شدت مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی به ساخت مرکز بزرگ شیمی‌درمانی و رادیوتراپی در استان اشاره کرد و گفت: با اقداماتی که انجام شده تاکنون این مرکز از پیشرفت فیزیکی بین 40 تا 45 درصدی برخوردار است و با توجه به مشارکت مردم و کمک‌هایی که تا پایان سال انجام می‌شود امید است هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

رشید ادامه داد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسانده‌ایم مقرر شد به همان میزان که در ساخت این مرکز هزینه شده است وزارتخانه مزبور نیز نسبت به تجهیز آن اقدام کند.

وی یادآور شد: از آنجا که ساخت این مرکز توسط بخش خصوصی انجام می‌شود بر اساس قانون، بخش دولتی نمی‌تواند کمک کند اما تاکنون در واگذاری زمین، تغییر کاربری‌های مورد نیاز و نیز اختصاص اعتبارات از محل‌های مختلف اقداماتی صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی ساخت این مرکز را از نیازهای مهم و ضروری استان دانست و افزود: امید است با راه‌اندازی این مرکز بخش زیادی از نیاز استان در این زمینه برطرف شود.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول