اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان:

مشکلات فرهنگی کشور نتیجه سهل‌انگاری برخی مدیران در 20 سال اخیر است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: یکی از دلایل مشکلات فرهنگی فعلی کشور نتیجه سهل‌انگاری برخی مدیران در 20 سال اخیر است.

مشکلات فرهنگی کشور نتیجه سهل‌انگاری برخی مدیران در 20 سال اخیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده در همایش راهکارهای گسترش امر به معروف و نهی‌ از منکر در اداره‌ها و کارخانه‌ها، با اشاره به وضعیت فرهنگی حاکم بر گیلان، اظهار کرد: برآورد ما از وضعیت فرهنگی کشور به ویژه در گیلان، مطلوب نیست.

وی افزود: وضعیت فرهنگی موجود در اداره‌ها، سازمان‌ها و لایه‌های مختلف جامعه مطلوب و در شأن ملت شهیدپرور ایران نیست.

این مسئول با بیان اینکه امروزه در موضوع فرهنگ فاصله فراوانی با آرمان‌های امام راحل (ره) و خون شهدا وجود دارد، ابراز کرد: یکی از دلایل مشکلات فرهنگی فعلی کشور سهل‌انگاری برخی مدیران در 20 سال اخیر است.

وی به سخنان رئیس جمهور دوران سازندگی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آن دوران معتقد بود در مرحله نخست باید به وضعیت مسائل اقتصادی کشور پرداخت و سپس به فکر فرهنگ جامعه بود.

شفیعی‌زاده با تصریح بر اینکه در دوران سازندگی توجه کمی به مقوله‌های فرهنگ شد، اذعان کرد: دولت اصلاحات تنها به فکر توسعه سیاسی بود و در این دوره نیز به مسائل فرهنگی توجه نشد.

وی به برخی فعالیت‌های خوب فرهنگی در سال‌های اخیر اشاره کرد و متذکر شد: در دوره رئیس جمهور فعلی نیز به وضعیت مطلوب فرهنگی نرسیده‌ایم.

امام جمعه موقت رشت، یکی از مشکلات فرهنگی موجود در جامعه را کم‌توجهی به معروف‌ها عنوان کرد و گفت: برخی مشکلات فرهنگی در عمق لایه‌های اجتماعی ما نفوذ کرده است و نیاز به تلاش‌های چندین ساله دارد.

وی درباره ابراز ناراحتی خانواده‌های شهدا و دلسوزان نظام نسبت به وضعیت فرهنگی کشور، تصریح کرد: برای موفقیت در امر فرهنگی به اراده جدی و همگانی نیاز داریم.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه باید به منکرات اساسی جامعه به ویژه در سیستم اداری کشور توجه کرد، افزود: باید سیستم بانکداری اسلامی را به صورت جدی اشاعه و ترویج کرد.

وی خواستار توجه مبنایی به منکرات اجتماعی شد و خاطرنشان کرد: تنها به وضع ظاهری مسائل نباید پرداخت و باید به زیرساخت‌ها رسیدگی کرد.

انتهای پیام/2300/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول