اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور جتماعی استانداری مازندران مطرح کرد

سهل‌انگاری مسئولان فرهنگی در بی‌توجهی به فضای مجازی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران گفت: ‌یکی از آسیب‌های فرهنگی فضای مجازی کمرنگ شدن ارزش‌ها در جامعه و امروزه نیز به دلیل سهل‌انگاری امور فرهنگی و نادیده گرفتن آن موجب به وجود آمدن این فضاها در دانشگاه‌ها شده است.

سهل‌انگاری مسئولان فرهنگی در بی‌توجهی به فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا جانبازی ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی مازندران بیان داشت: اگر ما در فضای مجازی ورود پیدا نکنیم و آسیب‌شناسی نشود آینده طور دیگری ترسیم می‌شود و این عدم موفقیت در تمام حوزه‌های مختلف فرهنگی رو به رشد است.

وی افزود: در استفاده از ماهواره و فضای مجازی اگر به نوعی مهار و کنترل و چاره‌اندیشی نشود و در امور فرهنگی به طور صحیح استفاده نشود مخرب است و تاثیر بدی روی جوامع بشری دارد.

جانبازی به اهمیت ماهواره در جوامع امروزی اشاره کرد و گفت: از ماهواره برای مخابرات و بررسی منابع زمینی، پژوهشی و کاربرد نظامی و دستگاه‌ه‍ای جاسوسی و ستاره‌شناختی استفاده می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه از مهم‌ترین ویژگی فضای مجازی فرامرزی بودن آن است، تاکید کرد: با فضایی که در جامعه فرهنگی ما ایجاد شد باید فضای‌های مجازی کنترل شود و و در برابر این فضای ایجاد شده چاره‌اندیشی شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های فرهنگی فضای مجازی کمرنگ شدن ارزش‌ها در جامعه و امروزه نیز به دلیل سهل‌انگاری امور فرهنگی و نادیده گرفتن آن موجب به وجود آمدن این فضاها در دانشگاه‌ها شده است.

جانبازی با بیان اینکه جوان‌ها سرمایه آینده کشور هستند، گفت: جوان به عنوان مدیران و سرمایه‌های آینده در فضای مجازی که بسر می‌برند باید سالم باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه ماهواره برای خدمت به بشر بوده است، متذکر شد: ماهواره به دلیل حضور کمرنگ متولیان فرهنگی موجب تضعیف اعتقادات و شبهات فکری و ایجاد سردرگمی و منشا خلاف در جامعه می‌شود.

جانبازی با اشاره به اینکه استکبار تمام تلاش خود را برای بی‌اعتقاد کردن جوانان به کار می‌گیرد، افزود: دشمن از کانال ماهواره و اینترنت به عنوان کالا و ابزاری برای انحراف کشیدن جوانان ما استفاده می‌کند و اگر حضور به طور جدی نباشد جبران این ضرر مشکل خواهد بود.

وی گفت: ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام گسیخته و عادی جلوه دادن خیانت و بی‌اهمیت جلوه دادن احترام به والدین و عادی جلوه دادن رابطه جنسی دختر با پسر از تاثیرات منفی استفاده از ماهواره و فضای مجازی و هویت‌زدایی از مفهوم خانواده و بالارفتن آمار طلاق و کاهش ازدواج در جامعه خانواده‌محور ما است.

جانبازی اذعان داشت: رسالت جامعه رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی ایجاد باور و اعتماد در نسل جوان بسیار تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است و باید از رسانه حمایت شود.

انتهای پیام/86003/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول