اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد همدان:

کرسی‌های آزاداندیشی از ابزارهای توسعه فرهنگی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: کرسی‌های آزاداندیشی یکی از ابزارهای توسعه فرهنگی و به خصوص، رشد و تعالی سیاسی در محافل دانشگاهی محسوب می‌شود.

کرسی‌های آزاداندیشی از ابزارهای توسعه فرهنگی است

سید علی‌اصغر تروهید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به لزوم تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی اظهار کرد: کرسی‌های آزاداندیشی یکی از ابزارهای توسعه فرهنگی و به خصوص، رشد و تعالی سیاسی در محافل دانشگاهی محسوب می‌شود و می‌تواند زمینه‌ساز تقویت نیروی تفکر و توسعه توانایی‌های بیانی و قدرت استدلال به خصم شود.

وی بیان داشت: با آزاداندیشی و بیان آگاهانه و آزاد افکار و عقاید فرصت مناسب برای تضارب افکار و عقاید را پدید می‌آورد و در نتیجه، کلام حق و مستدل جایگاه خاص خود را در محافل علمی و فرهنگی باز می‌یابد که در مجموع، چنین مواردی موجب تولید علم، توسعه فکر و نشر اندیشه‌های استوار علمی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان تأکید کرد: دانشگاه آزاد واحد همدان در حد وسع خود و مجموعه دانشگاهی واحد همدان، با برنامه‌ریزی و صرف وقت و ایجاد هماهنگی بین افراد و مشارکت در جلسات آزاداندیشی و اداره برخی از آن‌ها، در واحد همدان سعی شده که چنین امری در فضای دانشگاه جایگاه خود را باز یابد و در مناسبت‌های مختلف به اجرا در آید.

وی با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی دارای نقاط قوت و ضعف هم هستند، اظهار کرد: هنوز بحث آزاداندیشی برای بسیاری از نیروهای فکری، جایگاه ارزشی خود را کسب نکرده است اما امیدوارم با افزایش برگزاری چنین کرسی‌هایی، نتایج بهتری مبتنی بر خردورزی، اعتدال و بصیرت در انتظار باشد.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: برای ادامه روند رو به رشد برگزاری کرسی‌ها، تکرار جلسات و گسترش زمینه‌ها و ارائه طریق به دانشجویان در جلسات آموزشی و تشویق استادان به رویکرد آزاداندیشی می‌تواند زمینه‌ساز رشد و توسعه کرسی‌های آزاداندیشی باشد. 

انتهای پیام/89003/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول