اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تعاون و کار خلیل‌آباد تاکید کرد

نقش تعاون در توسعه اجتماعی خلیل‌آباد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد گفت: بخش تعاونی در کنار بخش خصوصی نقش موثری در توسعه سرمایه اجتماعی در خلیل‌آباد برعهده دارند.

نقش تعاون در توسعه اجتماعی خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، حسین نوری صبح امروز در جلسه با دهیاران بخش مرکزی و ششطراز خلیل‌آباد اظهار کرد: در اصل 44 قانون اساسی ایران، تاکید ویژه‌ای بر افزایش سهم بخش خصوصی و بخش تعاون در اقتصاد ملی صورت گرفته است و تعاونی‌ها نقش فعالی را به‌ عنوان تشکل‌های قانونی و قابل اعتماد در عرصه اقتصاد واجتماع برعهده دارند.

وی افزود: تعاونی‌ها بهترین جایگزین تشکل‌های مختلف هستند و نقش موثری در راه‌اندازی کسب و کار دارند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد با برشمردن مزیت‌های تعاونی اظهار کرد: تعاونی‌ها تقسیم منافع و مشارکت در بخش‌های اقتصادی را همواره در دستور کار خود دارند و فعالیت در قالب تعاونی بهترین راه برای دست‌یابی به اهداف توسعه به‌شمار می‌رود.

نوری افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف در برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی در هر کشور ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به ‌منظور رفع مشکلات ناشی از معضل بیکاری است؛ لذا بخش دولتی سیاست کاهش نیروهای انسانی را دنبال می‌کند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد اظهار داشت: تعاونی‌ها یک تشکل اختیاری و داوطلبانه هستند که عضویت برای افراد آزاد است و هر فردی فارغ از جنسیت می‌تواند به عضویت تعاونی درآید.

نوری در این جلسه که به ‌منظور مشارکت دهیاران خلیل‌اباد و همکاری آنان در بحث اشتغال شهرستان تشکیل شده بود، افزود: شرکت‌های تعاونی یکی از انواع موسسات داوطلبانه محسوب می‌شوند که دارای کارکردهای اقتصادی و اجتماعی هستند و این موسسات توسط عده‌ای از افراد، به‌صورت آزادانه و داوطلبانه برای دست‌یابی به اهداف و نیازهای مشترک تشکیل می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تعاونی‌ها در خلیل‌آباد خاطرنشان کرد: بخش تعاونی یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های اقتصادی و اجتماعی در خلیل‌آباد است که بخش وسیعی از جمعیت کشور و بخش عمده‌ای از فعالان اقتصادی شهرستان در این قالب فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل‌آباد شبکه‌های فعال را شامل شرکت‌های تعاونی، اتحادیه‌ها و اتاق‌های تعاون دانست و گفت: در تعاونی‌های شهرستان خلیل‌آباد این قابلیت وجود دارد که علاوه بر تقویت سرمایه اجتماعی، اعضای تعاونی‌ها به گسترش اعتماد عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی شهرستان کمک کنند.

انتهای پیام/70003/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول