اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

شرایط ایجاد تعاونی‌های ایران در عرصه بین‌المللی وجود ندارد

خبرگزاری فارس: معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هنوز شرایطی در کشور برای ایجاد تعاونی‌های ایران در عرصه بین‌المللی فراهم نشده است.

شرایط ایجاد تعاونی‌های ایران در عرصه بین‌المللی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غلامحسین حسینی‌نیا بعد از ظهر امروز در جمع مسئولان تعاونی‌های برتر استان اصفهان اظهار کرد: تعاونی‌های موجود در سطح کشور نباید از توانمندی‌های خود در راستای ایجاد برند در عرصه‌های اقتصادی غافل شوند.

وی با بیان اینکه بخش تعاون به عنوان مظهر اقتصاد مردمی می‌تواند نقش بی‌بدیلی را در راستای عبور از تحریم‌ها و تهدید‌های دشمن ایفاء کند، ادامه داد: اقتصاد مردمی تعاون در راستای ساماندهی تنگنا‌های اقتصادی کشور نقش ویژه‌ای را ایفاء کرده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر 77 سال از عمر تعاون در کشور می‌گذرد، تصریح کرد: تعاونی‌ها در هشت سال جنگ تحمیلی با تمام توان خود در مقابل دشمن از جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه توانمندی‌های بسیاری در بخش‌های تعاون کشور وجود دارد که استفاده از این توانمندی‌ها سبب خودکفایی کشور در بخش‌های مختلف می‌شود، اضافه کرد: در حال حاضر نوعی همدلی ویژه‌ای میان دولت، بخش تعاون، اتاق تعاون و اتحادیه‌های موجود در سطح کشور وجود دارد.

حسینی‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت واحدی میان این بخش‌ها وجود دارد، تاکید کرد: بر اساس اصل 44 قانون اساسی تمام تصدی‌گری‌های این بخش‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شود و با تمام توان در راستای تحقق این موضوع تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌های فعال در سطح کشور باید به اصل و اصول تعاون توجه کنند، افزود: پایه‌گذاران تعاونی‌ها در دنیا منتظر دولت‌ها نبوده‌اند و تعاون‌گران باید با اتکا به اصول واقعی خود در راستای خودکفایی کشور در بخش‌های مختلف قدم بردارند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ تعداد تعاونی‌ها و پوشش اعضای تعاونی‌ها یکی از کشور‌های پیشرو در عرصه تعاون به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه اما اکثر تعاونی‌های موجود در سطح کشور از تعاونی‌های خرد هستند، اظهار کرد: هنوز شرایطی در کشور برای ایجاد تعاونی‌های ایران در عرصه بین‌المللی فراهم نشده است و کشور باید در راستای ایجاد تعاونی‌ها در اقتصاد بین‌المللی اقدامات لازم را انجام بدهد.

حسینی‌نیا با بیان اینکه تعاونی‌ها بنگاه‌ها و مغازه‌های دو‌نبش هستند، ادامه داد: تعاونی‌ها در راستای مباحث اقتصادی و اجتماعی فعالیت می‌کنند و این تعاونی‌ها به بخشی از دغدغه‌های اقتصادی و اجتماعی دولت پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول