اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

گسترش تعاونی‌ها در خوزستان پیگیری شود

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان با بیان اینکه تعاونی‌ها راه رسیدن به اشتغال پایدار هستند گفت:‌ گسترش تعاونی‌ها باید در استان پیگیری شود.

گسترش تعاونی‌ها در خوزستان پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی ظهر امروز در کارگروه توسعه کشاورزی استان اظهار داشت: ایجاد تعاونی، اشتغال پایدار در استان را به وجود می‌آورد و از این رو باید روند ثبت تعاونی‌‌ها‌ تسریع و تسهیل شود.

وی افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی باید شتاب بیشتری پیدا کنند،‌ همچنین باید واحدهای صنعتی در جوار کارگاه‌های پرورش ماهی شکل بگیرند.

عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان با تاکید بر سرعت بخشیدن به بهره‌برداری از طرح‌ها، ادامه داد: اکنون 241 طرح کشاورزی در خوزستان آماده بهره‌برداری است که این آمار باید با سرعت بیشتری افزایش یابد.

استاندار خوزستان بر اولویت‌بندی مصوبات نزد بانک‌ها تاکید کرد و افزود: ‌94درصد منابع و طرح‌های کشاورزی در بانک‌ مصوب شده‌اند و اکنون باید به سمت بهره‌برداری از طرح‌های مصوب حرکت کرد.

حجازی خواستار افزایش اعتبارات بخش کشاورزی به خوزستان شد و تصریح کرد:‌ با وجود سهم بیش از 12درصدی خوزستان در کشاورزی،‌ تنها هفت درصد اعتبارات کشاورزی به استان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد:‌ تخصیص اعتبار بر اساس جمعیت استان‌ها شکل گرفته است که این امر عادلانه نیست و باید سهم تولیدات کشاورزی خوزستان مورد توجه قرار گیرد.

حجازی از اعضای کارگروه توسعه کشاورزی استان درخواست کرد تا این موضوع را به اطلاع مقامات ارشد در وزارت متبوع خود برسانند و از آنان در افزایش سهمیه اعتبارات یاری بخواهند.

*ثبت نام 49 هزار نفر در سامانه اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در ادامه این نشست اظهار داشت:‌ 49 هزار و 548 نفر تاکنون در سامانه ثبت اشتغال استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 44 هزار نفر، معادل 88 درصد راستی آزمایی شدند.

سید خلف موسوی افزود:‌ در بخش مشاغل خانگی نیز 13 هزار و 726 نفر شغل ایجاد شده است.

وی بر تخصیص 20 درصد تسهیلات پرداختی به تعاونی‌ها بر اساس قانون تاکید کرد و گفت:‌ بانک‌ها سهم پرداختی به تعاونی‌ها را رعایت کنند.

موسوی ادامه داد:‌ 75 میلیارد تومان در بخش تعاونی‌ها مصوبه داریم که از این تعداد 43 میلیارد تومان به بانک معرفی شده‌اند و تاکنون تنها 2 میلیارد تومان تسهیلات به آنان پرداخت شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان؛ تعداد تعاونی‌های ایجاد شده در سطح استان 638 تعاونی است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول