اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نخستین تعاونی جامعه ورزش مازندران غرق در بی‌توجهی

خبرگزاری فارس: تعدادی از اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی جامعه ورزش شهرستان آمل از بی‌توجهی مسئولان آملی نسبت به این جامعه انتقاد کردند.

نخستین تعاونی جامعه ورزش مازندران غرق در بی‌توجهی

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، شرکت تعاونی جامعه ورزش شهرستان آمل نخستین مجمع و تشکل غیردولتی ورزشکاران است که در استان مازندران تشکیل شده است.

تاسیس این شرکت که از سوی تعدادی از پیشکسوتان ورزش این شهرستان پیگیری و صورت گرفت، توانست مجمعی موثر برای حضور اقشار مختلف ورزشی در این شهرستان باشد. با این حال هنوز جایگاه مشورتی و حمایتی این مجمع برای مسئولان شهرستان آمل و استان مازندران شناخته شده نیست.

شکرالله ملکوتی از پیشکسوتان ورزش آمل و عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی جامعه ورزش این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه این شرکت قریب به 500 عضو دارد و از سال 83 آغاز به کار کرده است، افزود: این شرکت برنامه‌های عام‌المنفعه برای ورزشکاران را در کنار برنامه‌های حمایتی از ورزشکاران گذشته و امروز انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این مجمع و گردهمایی و شرکت را به دلیل اینکه نخستین آن در کشور با پیگیری‌های فراوان تشکیل دادیم، گفت: انتظار داشتیم با توجه به عضویت جمع کثیری از ورزشکاران، پیشکسوتان و بزرگان ورزش آمل در آن جنبه‌های حمایتی و مشورتی این شرکت ورزشی بیشتر دیده شود.

ملکوتی با بیان اینکه اگر بنا است که این شرکت تعاونی در جایگاه اصلی خود به کار گرفته شود باید از سوی مسئولان باور شود، گفت: این جامعه مشکلات مالی خود را با کمک اعضایش که بی‌چشمداشت به آن کمک می‌کنند رفع می‌کند اما تقویت پایه‌های اقتصادی این شرکت تعاونی می‌توانند به آسیب‌دیدگان نیازمند ورزشی، به پیشکسوتان نیازمند مساعدت مالی و جوانان ورزشکاران برای تحصیل و ازدواج می‌تواند موثر باشد.

مدیرعامل شرکت تعاونی جامعه ورزش شهرستان آمل نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه در واقع کاری که از مسئولان انتظار داریم انجام دهند این است که جلوی ما نایستند، گفت: بسیاری از تحصیل‌ کرده‌های ورزش آمل در این جامعه عضو هستند، آیا مسئولان شهری در امور مربوط به این بخش نمی‌توانند از آن مشاوره بگیرند.

رمضان یگانگی با بیان اینکه ورزش آمل در کشور سرآمد است و برای توسعه و پیشرفت آن نباید بخش‌های مختلف را نادیده گرفت، تصریح کرد: استفاده از تحصیل‌کرده‌ها و افتخارآفرینان درباره بررسی مسائل و مشکلات شهر برای آمل یک نیاز اساسی است.

حتی به نامه‌های ما هم پاسخ نمی‌دهند

یگانگی با تاکید بر اینکه جامعه ورزش آمل برای نخستین بار در این قالب در کشور و مازندران تشکیل شده است، افزود: شهرهای دیگر مازندران بعدها اساسنامه ما را گرفتند و برای خود شرکت تاسیس کردند و حالا توانستند در برنامه‌های مهم شهرستانی اثرگذار باشد، حمایت‌های لازم را دارند ولی آقایان حتی به نامه‌های ما پاسخ هم نمی‌دهند.

این پیشکسوت ورزش آمل با اشاره به اینکه بارها خواسته‌ایم که تمام جامعه ورزش آمل را به یک چشم ببینند اما اینگونه نشده است، افزود: ما نماینده قریب به 500 ورزشکار و پیشکسوت هستیم آیا آقایان نباید ببینند و بدانند که این قشر از ورزش آمل در چه وضعیتی به سر می‌برد.

اعضای شورای شهر را حمایت کردیم اما نتیجه نگرفتیم

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال اتفاق نظر در میان مسئولان ورزش و ورزشکاران شهرستان هستیم، یادآور شد: به بسیاری از آقایان شورای شهر رای دادیم، حمایت کردیم اما وقتی به پستی رسیدند مشکلات ورزش شهرستان را فراموش کردند.

یگانگی با بیان اینکه کسانی امروز به شدت از آنان تقدیر می‌شود روزی شاگردان ما بودند، گفت: انتظار داریم به جامعه پیشکسوتان و ورزشکاران نیز توجه شود.

این مسئول همچنین از نداشتن نماینده‌ای از تعاونی ورزشکاران آمل در جلسات شورای ورزش شهرستان انتقاد کرد.

عبدالعلی باطبی مشاور شرکت تعاونی جامعه ورزش شهرستان آمل نیز در این گفت‌وگو با بیان اینکه اگر قرار باشد که تشکل‌ها دور هم جمع شوند و حمایت نشوند هدف والای اصل 44 قانون اساسی محقق نمی‌شود، گفت: شکوفایی و توسعه بخش‌هایی که به تشکل‌ها سپرده می‌شود هدف والایی است که در کنار حمایت مسئولان میسر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی چنین تشکل‌هایی به صورت پایلوت تشکیل می‌شود، می‌توان با تقویت خط مشی آنها بهترین نتیجه و دستاورد را حاصل کرد، اظهار کرد: با حمایت از این تشکل‌ها گروه‌های تخصصی وارد عرصه‌های توسعه‌ای ورزش شده و توسعه ورزش با برنامه ادامه پیدا می‌کند.

باطبی با اعلام اینکه دولت باید از این تعاونی‌ها به صورت حمایتی نه دخالتی بهره بگیرد، تاکید کرد: حمایت به معنای دخالت در امور بخش خصوصی نیست.

ورزشگاه 5 هزار نفری آمل را می‌شد به تعاونی ورزش بسپارند

این مشاور امور ورزشی با تاکید بر اینکه اگر واقعا بخواهیم در راستای حمایت از تعاونی‌ها گام برداریم می‌شد که ساخت ورزشگاه 5 هزار نفری آمل را به این بخش بسپاریم، تصریح کرد: سال‌ها از آغاز ساخت این ورزشگاه می‌گذرد اما هنوز به نیمه هم نرسیده است، اگر شرکت تعاونی جامعه ورزش آمل در این راستا حمایت می‌شد نتیجه بهتری حاصل می‌شد.

وی تخصصی‌شدن امور و واگذاری امور تخصصی به شرکت‌های اینچنینی که نماینده قشر بزرگی از یک جامعه هستند را در تسهیل امور موثر ارزیابی کرد و گفت: نبود مدیریت و برنامه‌ریزی سبب می‌شود از بخش‌های تخصصی حمایت نشود.

 گزارش از الناز پاک‌نیا

 انتهای‌پیام/ب10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول