اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ادامه طرح میقات از مکه تا مدرسه محقق می‌شود

هوشمندسازی 900 کلاس درس در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه هزینه مشارکت در ساخت یک کلاس درس حدود 600 میلیون ریال است با ادامه طرح میقات می توان حدود 900 کلاس درس را هوشمندسازی کرد.

هوشمندسازی 900 کلاس درس در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی، محمدرضا بیکی به طرح میقات از مکه تا مدرسه اشاره کرد و گفت: این طرح از سال 79 به ابتکار تعدادی از حجاج بیرجندی که با صرف هزینه ولیمه خود مبادرت به ساخت مدرسه در یکی از محروم‌ترین نقاط خراسان جنوبی کردند، آغاز شد و پس از آن سه مدرسه پنج کلاسه نیز توسط این نیک‌اندیشان احداث شد.

وی افزود: در ادامه این طرح عظیم، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز با همکاری سازمان حج و زیارت و اداره‌های تابعه به منظور اطلاع‌رسانی به زائرین بیت الله‌الحرام در حج تمتع و ترغیب و جذب کمک‌های مردمی آنها در امر مقدس مدرسه‌سازی این طرح را با زمینه گسترده‌تری در سایر استان‌ها به اجرا درآورد که به ساخت تعداد قابل توجهی مدرسه منجر شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی تصریح کرد: باید فرصت را برای حجاج نیک‌اندیشی که توفیق زیارت خانه خدا و حرم نبوی شامل حال آنها شده را مغتنم شمرد و از آنها خواست در این طرح که از مصادیق باقیات‌الصالحات یعنی امر مقدس مدرسه‌سازی است، مشارکت کنند.

بیکی ادامه داد: سال‌جاری 900 حاجی از خراسان جنوبی به حج شرف‌یاب شدند که اگر حداقل ولیمه هر یک 30 میلیون ریال در نظر گرفته شود با توجه به اینکه هزینه مشارکت در ساخت یک کلاس درس فعلاً حدود 600 میلیون ریال است می‌توان 45 کلاس درس در این استان ساخت یا حدود 900 کلاس درس را هوشمندسازی کرد.

 

انتهای پیام/م/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول