اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس کرمان خبر داد

بازسازی 4200 کلاس درس در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان گفت: بیش از 4 هزار و 200 کلاس درس در استان کرمان بازسازی شده و یا در حال بازسازی است.

بازسازی 4200 کلاس درس در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، غلامرضا رجایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به جابه‌جایی عشایر در بعضی از مناطق و تراکم جمعیت ممکن است با کمبود کلاس درس روبه‌رو شویم.

وی با بیان اینکه مدرسه کپری در استان کرمان وجود ندارد، افزود: با تراکم جمعیت در بعضی از مناطق کلاس‌های غیراستاندارد در مجاورت مدارس آموزش و پرورش ایجاد می‌شود.

رجایی اذعان داشت: 496 مدرسه شامل یک هزار و 265 کلاس درس در استان کرمان به صورت کپری بودند.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های غیراستاندارد در حال شناسایی هستند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی لازم برای حذف این کلاس‌ها صورت می‌گیرد.

رجایی از اجرای دو طرح «بهسازی و مقاوم‌سازی» و «تخریب و بازسازی» مدارس در استان کرمان خبر داد و ابراز داشت: 7 هزار و 400 کلاس تخریبی و غیر استاندارد در این خطه شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون 4 هزار و 231 کلاس درس در استان کرمان بازسازی شده و یا در حال بازسازی است و تا پایان برنامه پنج ساله دوم با تأمین اعتبار مورد نیاز تمام کلاس‌های غیر استاندارد بازسازی می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در بخش مقاوم‌سازی تاکنون عملیات مطالعاتی 189 پروژه در استان کرمان انجام شده است، افزود: یک هزار و 780 کلاس درس در این خطه مقاوم‌سازی شده است.

رجایی بیان داشت: مهر ماه سال جاری 42 مدرسه و 396 کلاس درس مقاوم‌سازی شده به آموزش و پرورش استان کرمان تحویل داده می‌شود.

وی عنوان کرد: ساخت 9 مدرسه با 55 کلاس درس در استان کرمان در دست اجرا است که به زودی به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.

رجایی ابراز داشت: 103 پروژه شامل 312 کلاس درس، سالن و محوطه در مهر ماه سال جاری در اختیار آموزش و پرورش استان کرمان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول