به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سیدباقر مسلمی عصر امروز در آیین گشایش مدرسه خیّرساز «درویشیان» شهرستان دماوند که با حضور معاون برنامهریزی استاندار تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، امام جمعه دماوند، فرماندار این شهرستان، شماری از خیّران مدرسهساز کشور و جمعی از مسئولان استانی در این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: دلیل چنین کمک بزرگی به مدرسهسازی را باید از جنبههای عرفانی خیّران مورد کنکاش قرار داد.
وی ادامه داد: کسانی که خود را در مسیر مقدس ساخت و توسعه مدارس قرار میدهند، ابتدای امر از وادی عرفان و معرفت میگذرند.
مسلمی اضافه کرد: آنها در وهله نخست عارف میشوند و بر همه امور عرفانی، معرفت و شناخت پیدا میکنند و سپس خود را به صف خیّران مدرسهساز پیوند میدهند.
معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: خداوند متعال در کتاب مقدس و آسمانی دین مبین اسلام و در بیش از 550 آیه شریفه به اهمیت دانش و علمآموزی در زندگی فردی و اجتماعی انسانها اشاره کرده است.
وی ادامه داد: همچنین در بسیاری از احادیث ائمه اطهار (ع) به ویژه نبی مکرم اسلام (ص) به وفور بر لزوم توسعه علوم برای آگاهی انسان تأکید شده است.
مسلمی اضافه کرد: حضرت رسول اکرم (ص) در مقام توصیه به امت اسلامی برای آموختن علم و دانش، 120 حدیث نبوی را بر زبان خود جاری ساختهاند.
معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: احادیثی نظیر «اُطلُبوا العِلم وَ لَو بِالصّین» و همچنین «اُطلِبُوا العِلمِ مِنَ المَهدِ اِلَی اللَّحد» از آن جمله است.
وی ادامه داد: در نخستین جنگ بین مسلمانان و کفّار در صدر اسلام، پیامبر اکرم (ص) شرط آزادی اسرای سپاه کفر را علمآموزی به مسلمانان قرار داده بودند.
مسلمی اضافه کرد: این در حالی است که امکان حضور دوباره آن کفّار در جبهه دشمن علیه پیامبر اسلام (ص) پس از آزادیشان محتمل بود.
معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: شاید در قرون گذشته به اندازه امروز اهمیت علم و دانش برای انسان روشن نشده بود؛ اما امروز شرط توسعه پایدار کشور در زمینههای مختلف و مقابله با بدخواهان اسلام و انقلاب دستیابی به قلل رفیع علم و دانش است.
انتهای پیام/ی20/د1000