اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان نوسازی مدارس خبر داد

کمک 10 هزار میلیارد ریالی ایرانی‏ها به مدرسه‏سازی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‏های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از کمک 10 هزار میلیارد ریالی مردم کشور به امر نیک مدرسه‏سازی خبر داد.

کمک 10 هزار میلیارد ریالی ایرانی‏ها به مدرسه‏سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سیدباقر مسلمی عصر امروز در آیین گشایش مدرسه خیّرساز «درویشیان» شهرستان دماوند که با حضور معاون برنامه‏ریزی استاندار تهران، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‏های استان تهران، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، امام جمعه دماوند، فرماندار این شهرستان، شماری از خیّران مدرسه‏ساز کشور و جمعی از مسئولان استانی در این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: دلیل چنین کمک بزرگی به مدرسه‏سازی را باید از جنبه‏های عرفانی خیّران مورد کنکاش قرار داد.

وی ادامه داد: کسانی که خود را در مسیر مقدس ساخت و توسعه مدارس قرار می‏دهند، ابتدای امر از وادی عرفان و معرفت می‏گذرند.

مسلمی اضافه کرد: آنها در وهله نخست عارف می‏شوند و بر همه امور عرفانی، معرفت و شناخت پیدا می‏کنند و سپس خود را به صف خیّران مدرسه‏ساز پیوند می‏دهند.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‏های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: خداوند متعال در کتاب مقدس و آسمانی دین مبین اسلام و در بیش از 550 آیه شریفه به اهمیت دانش و علم‏آموزی در زندگی فردی و اجتماعی انسان‏ها اشاره کرده است.

وی ادامه داد: همچنین در بسیاری از احادیث ائمه اطهار (ع) به ویژه نبی مکرم اسلام (ص) به وفور بر لزوم توسعه علوم برای آگاهی انسان تأکید شده است.

مسلمی اضافه کرد: حضرت رسول‏ اکرم (ص) در مقام توصیه به امت اسلامی برای آموختن علم و دانش، 120 حدیث نبوی را بر زبان خود جاری ساخته‏اند.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‏های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: احادیثی نظیر «اُطلُبوا العِلم وَ لَو بِالصّین» و همچنین «اُطلِبُوا العِلمِ مِنَ المَهدِ اِلَی اللَّحد» از آن جمله‏ است.

وی ادامه داد: در نخستین جنگ بین مسلمانان و کفّار در صدر اسلام، پیامبر اکرم (ص) شرط آزادی اسرای سپاه کفر را علم‏آموزی به مسلمانان قرار داده بودند.

مسلمی اضافه کرد: این در حالی است که امکان حضور دوباره آن کفّار در جبهه دشمن علیه پیامبر اسلام (ص) پس از آزادی‏شان محتمل بود.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‏های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس افزود: شاید در قرون گذشته به اندازه امروز اهمیت علم و دانش برای انسان روشن نشده بود؛ اما امروز شرط توسعه پایدار کشور در زمینه‏های مختلف و مقابله با بدخواهان اسلام و انقلاب دستیابی به قلل رفیع علم و دانش است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول