اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان‌جنوبی خبر داد

بهره‌برداری از 18 پروژه آموزشی خراسان‌جنوبی در دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: تعداد 18 پروژه آموزشی در دهه فجر سال‌جاری در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 18 پروژه آموزشی خراسان‌جنوبی در دهه فجر
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا بیکی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز دهه فجر اظهار داشت: 18 پروژه به ثمر رسیده، توسط مسئولان استانی در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: این 18 پروژه شامل هفت پروژه آموزشی در غالب 43 کلاس درس، چهار پروژه مقاوم‌سازی در غالب 36 کلاس درس، یک خوابگاه، دو سالن چند منظوره، یک سالن ورزشی، یک کانون فرهنگی تربیتی و دو نمازخانه است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی زیربنای این پروژه‌ها را بالغ بر 10 هزار و 794 مترمربع دانست و افزود: هزینه انجام این پروژه‌ها که بالغ بر 35 میلیارد و 500 میلیون ریال است از اعتبارات دولتی تأمین شده است.

*هزینه مقاوم‌سازی مدارس، یک سوم هزینه ساخت مدارس جدید

بیکی با اشاره به جدید بودن طرح مقاوم‌سازی، گفت: در این طرح ساختمان‌های ناایمن شناسایی شده و اقدام به تخریب و نوسازی آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: در طرح مقاوم‌سازی حداکثر مسائل آیین‌نامه‌ای در رابطه با ایمنی ساختمان‌ها رعایت می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی ادامه داد: هزینه مقاوم‌سازی به مراتب از هزینه ساخت مدرسه جدید کمتر بوده و حدود یک سوم ساخت مدرسه جدید است.

بیکی اضافه کرد: ردیف اعتبار پروژه‌های مقاوم‌سازی در سطح استان شامل طرح‌های تخریب و نوسازی و پروژه‌های نیمه‌تمام مردمی است.

*تعداد 32 پروژه آموزشی در حال اجرا است

وی با اشاره به پروژه‌های در حال انجام اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی، گفت: هم‌اکنون در حال بازسازی 16 پروژه آموزشی در غالب 143 کلاس درس هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی افزود: هم‌چنین به طور هم‌زمان در حال مقاوم‌سازی 16 پروژه آموزشی در غالب 109 کلاس درس هستیم.

بیکی تعداد پروژه‌های آموزشی در حال ساخت را 135 پروژه در قالب 159 کلاس درس دانست و افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای مجموع این پروژه‌ها بالغ بر 160 میلیارد ریال است که از محل اعتبارات ملی و استانی تامین می‌شود.

وی زمان بهره‌برداری این پروژه‌ها را مهر سال آینده برآورد کرد و افزود: مهم‌ترین پروژه در حال اجرای این نهاد پروژه مجتمع آموزشی حیات طیبه است که شامل سالن‌های مختلف موردنیاز مجتمع‌های آموزشی بوده و با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال در مرکز استان در حال اجرا است.

*شناسنامه فنی فضاها تهیه شده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با اشاره به همکاری این سازمان با آموزش و پرورش در رابطه با هوشمندسازی مدارس، گفت: جلسات خوبی را با مسئولان آموزش و پرورش استان تشکیل داده و امیدواریم بتوانیم مدارس را هوشمندسازی شده به آموزش و پرورش تحویل دهیم.

بیکی با اشاره به تهیه شدن شناسنامه فنی فضاها گفت: تهیه این شناسنامه‌ها از سال 83 و 84 آغاز شد که آن زمان بیشتر شامل فضاهای فیزیکی و موقعیت جغرافیایی بود.

وی ادامه داد: اما در سال 89 تکمیل‌تر شده و فضای داخلی مجتمع‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت و اینک تکمیل شده و در حال راستی‌آزمایی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی اعتبارات در نظر گرفته شده برای این اداره‌کل در سال‌جاری را 160 میلیارد تومان دانست و افزود: حدود 55 درصد این اعتبارات جذب شده است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول