اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای دولت نهم صورت گرفت

ساخت 350 فضای آموزشی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: تعداد 350 فضای آموزشی در غالب یک ‌هزار و 171 کلاس درس در طول عمر دولت نهم و دهم در استان خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسیده است.

ساخت 350 فضای آموزشی در خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا بیکی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی اظهار داشت: اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی از سال 84 و هم‌زمان با تشکیل استان خراسان‌جنوبی کار خود را آغاز کرد.

وی اضافه کرد: کارهای صورت گرفته در این مدت که هم‌زمان با به روی کار آمدن دولت نهم و دهم بوده، با کل کارهای صورت گرفته قبل از دولت نهم و دهم برابری می‌کند.

*تعداد 661 پروژه آموزشی از ابتدای انقلاب اسلامی ساخته شده است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی با مقایسه عملکرد دولت‌های نهم و دهم و دولت‌های ماقبل آن (بعد از پیروزی انقلاب اسلامی) ابراز داشت: در فاصله بین سال 75 تا 84 تعداد 311 فضای آموزشی در غالب یک‌ هزار و 25 کلاس درس ساخته شده که این میزان در فاصله بین سال 84 تا پایان سال 89 برابر با 350 فضای آموزشی در غالب یک‌ هزار و 171 کلاس درس بوده است.

بیکی افزود: تعداد چهار فضای ورزشی قبل از دولت نهم ساخته شده که این میزان از ابتدای آغاز به کار دولت نهم تا پایان سال 89 برابر با 17 عدد بوده است.

وی توجه دولت نهم و دهم به مناطق محروم و روستایی را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: در طول دوره خدمت این دو دولت 55 درصد ساخت و سازها در مناطق روستایی و محروم انجام شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی افزود: تعداد 746 کلاس درس که مقاوم‌سازی نشده بودند، طی این دوره تخریب شده و دوباره بازسازی شده است.

*70 درصد از تعهدات خیران تحقق یافته است

بیکی تعهدات خیران مدرسه‌ساز به این اداره‌کل را 455 میلیارد ریال دانست و گفت: از این مقدار 70 درصد تحقق یافته که از میانگین کشوری که بین 60 تا 65 درصد است، بالاتر است.

وی میزان زمین‌های تحویل داده شده از سوی خیران را 150 هزار مترمربع دانست و افزود: این مقدار زمین توسط 320 خیر مدرسه‌ساز تأمین شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی ادامه داد: بیشتر خیران را افراد غیر بومی تشکیل می‌دهند و در بین خیران بومی هم خیران بیرجندی سهم بیشتری دارند.

بیکی اضافه کرد: خیران در به ثمر رسیدن 275 پروژه آموزشی در غالب 801 کلاس درس نیز مشارکت قابل توجهی داشته‌اند.

*تعداد 32 پروژه از ابتدای سال‌جاری به نتیجه رسیده است

وی تعداد پروژه‌های آموزشی، پرورشی و سالن‌های جانبی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی در 9 ماه نخست سال‌جاری را 32 مورد دانست و افزود: از این میزان 17 پروژه مربوط به فضاهای آموزشی در غالب 143 کلاس درس و در مساحت 18 هزار و 571 مترمربع و با اعتبار 45 میلیارد ریال بوده ‌است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی ادامه داد: هم‌چنین تعداد هفت پروژه مقاوم‌سازی، یک سالن ورزشی و هفت سالن چند منظوره و نمازخانه نیز در 9 ماه نخست سال‌جاری به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول