اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات کاشان تأکید کرد

جلوگیری از ترویج بدعت‌ها در عزاداری‌های محرم کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان بر جلوگیری از ترویج بدعت‌ها و انجام مراسم سوگواری سالار شهیدان بر اساس فلسفه عاشورا در عزاداری‌های امسال این شهرستان تأکید کرد.

جلوگیری از ترویج بدعت‌ها در عزاداری‌های محرم کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید عبدالصاحب حسینی شب گذشته در جمع ائمه جماعات و روحانیون شهرستان کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: ما برای عزاداری‌های خود باید بر اساس سنت ائمه اطهار (علیهم‌السلام) عزاداری کنیم و از هر گونه اضافات و بدعت‌ها به عزاداری‌ها خودداری کنیم.

وی، نسبت به خطر برخی افراط‌ها در عزاداری‌های محرم هشدار داد و بیان داشت: عزاداری‌ها باید در مسیر فلسفه عاشورا و عزاداری صحیح امام حسین(ع) باشد و در این مسیر باید از رواج بدعت‌ها جلوگیری شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان، نام بردن از حضرت علی(ع) به جای نام خدا، برگزاری مراسم چهلم برای ائمه، برپایی دهه‌های مختلف، مشکی پوشیدن دائمی و سیاه‌پوش کردن معابر و خیابان‌ها در تمامی فصول سال و به معنای دیگر دائم‌العزادار بودن را از مصادیق بارز رواج بدعت‌ها در شهرستان کاشان برشمرد.

حسینی با بیان اینکه افرادی که این اقدامات بدعت‌گونه را انجام می‌دهند از جاه‌های دیگر حمایت و تقویت می‌شوند خاطرنشان کرد: برگزاری ایام عاشورا در ماه‌های شمسی نیز که مدتی است توسط برخی افراد صورت می‌گیرد از جمله مواردی که توسط دشمنان اسلام طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی یادآور شد: برگزاری دهه محسنیه و ادعای اینکه تفاوتی بین محسن به دنیا نیامده و امام عسگری(ع) نیست اقدام دیگری است که توسط برخی اشخاص در شهرستان انجام می‌شود.

این مسئول از سکوت و همراهی برخی از روحانیون و مداحان در برخورد با این گونه بدعت‌ها ابراز تأسف کرد و گفت: دعوت از برخی علما و حضور آنان در این گونه جلسات در واقع تأیید گفتار و رفتار آنان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ادامه تبلیغات برخی از سایت‌های ضد اسلامی برای ترویج قمه‌زنی را روشی برای وارد کردن خدشه به شیعیان قلمداد کرد و گفت: یکی از راهکارهای دشمنان اسلام و شیعه جلوگیری از گسترش موج اسلامی در جهان با استفاده از خشونت‌بار نشان دادن دین مبین اسلام و مذهب شیعه است.

انتهای پیام/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول