اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

بدعت‌ها در دین از بیرون سازماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: رواج بدعت‌ها در دین و شعائر مذهبی از بیرون سازماندهی و هدایت می‌شود و برخی افراد نیز فریب خورده و آگاهانه یا ناآگاهانه در این مسیر حرکت می‌کنند.

بدعت‌ها در دین از بیرون سازماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی کاشان از برگزاری هر گونه برنامه سنتی مستند با پشتوانه روایی حمایت نموده و در مقابل مخالفت خود را با اجرای برنامه‌های مذهبی که تهی از پشتوانه روایی و سنت ائمه اطهار(ع) باشد، اعلام می‌کند.

وی افزود: در مدت اخیر در برخی از جلسات هیئت‌های مذهبی، اقدام به کفرگویی و انحراف از مسیر اصلی عزاداری شده و مرتکب تهمت و افترا به دیگران و بدعت‌گذاری در دین شده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه، این هیئت‌ها به طور صریح به جای نام خدا از نام حضرت علی(ع) استفاده کرده و غلو در دین نموده‌اند، بیان داشت: غلوکنندگان در دین افرادی بودند که حضرت علی(ع) با آنها برخورد شدید داشت.

به گفته وی، برگزاری اربعین برای علی(ع) و یا توسل به امامزادگان به جای توسل به حضرت علی(ع) و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) در ماه مبارک رمضان امسال از جمله موارد انحراف در عزاداری‌ها به شمار می‌رود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان تصریح کرد: برای برگزاری جلسه مدح و ذکر امام علی(ع) نه تنها مخالفتی نیست، بلکه پشتیبانی هم می‌شود اما برگزاری مراسم اربعین برای ائمه به جز امام حسین(ع) نه تنها عزاداری و ذکر نیست، بلکه رواج بدعت‌گذاری است. 

حسینی برگزاری مراسم اربعین را فقط ویژه امام حسین(ع) دانست و افزود: اگر بنا بود برای علی(ع) مراسم اربعین گرفته شود پیش از این توسط امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و دیگر ائمه برگزار شده بود.

وی یادآور شد: برگزاری اربعین امام حسین(ع) در کشورهای اسلامی به نمایش گذاشتن عظمتی است که این روز از آن بهره‌مند است. 

این مسئول، خواندن زیارت امام حسین(ع) را از نشانه‌های شیعه در روایات اعلام کرد و ابراز داشت: برگزاری اربعین برای سایر ائمه اطهار، بدعتی برای تحت‌الشعاع قرار دادن اربعین سیدالشهدا(ع) است.

حسینی خاطرنشان کرد: رواج بدعت‌ها در دین و شعائر مذهبی از بیرون سازماندهی و هدایت می‌شود و برخی افراد نیز اغفال شده و آگاهانه یا ناآگاهانه در این مسیر حرکت می‌کنند.  

حسینی در پایان از برگزاری پنجمین جلسه آموزشی برای مسئولان و اعضای هیئت‌های مذهبی شهرستان با استفاده از اساتید حوزه علمیه قم برای پیشگیری از بدعت‌ها خبر داد و افزود: انتظار می‌رود برگزاری کلاس‌های آموزشی بتواند عزاداری‌ها را در مسیر اصلی قرار دهد تا عزاداری‌های سیدالشهدا تحت‌الشعاع مسائل سلیقه‌ای، بدعت‌ها و انحرافات قرار نگیرد.                                            

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول