اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

اساس فتنه‌گری بدعت و هواپرستی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: اساس فتنه‌گری فرقه‌هایی که در کشور فعالیت می‌کنند، بدعت و هوا پرستی است.

اساس فتنه‌گری بدعت و هواپرستی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالرحیم بیرانوند عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب بوشهر اظهار داشت: حق با شخصیت شناخته نمی‌شود، حق را باید شناخت تا شخصیت شناخته شود، بنابراین برای تصمیم درست باید تشخیص صحیحی داشته باشیم.
وی ادامه داد: حق با منصب، گروه، رئیس و.. شناخته نمی‌شود، بلکه فرد اگر به حق نزدیک بود قابل تائید است.
بیرانوند اسلام، انقلاب، امام و رهبری را از شاخصه‌های تشخیص برشمرد و اظهار داشت: انقلاب یک ادبیات و گفتمان دارد و آن برای ما شاخص است، انقلاب ما به همین راحتی شکل نگرفته و برای این انقلاب 500 هزار شهید داده‌ایم.
وی ادامه داد: خط امام خط ولایت فقیه است و هم اکنون سکان‌دار ولایت فقیه و پرچم‌دار، مقام معظم رهبری است و گفتمان رهبری برای ما حجت است بنابراین بر مبنای حجت امام علی(ع) اگر ما کوتاه بیاییم اشتباهی بزرگ مرتکب شده‌ایم.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ‹‹سرعت، دقت و تأثیر›› را سه شاخص محوری در تصمیم گیری‌های اجتماعی دانست و اذعان کرد: در تصمیم‌گیری باید سرعت عمل داشت تصمیم باید به موقع باشد نه هنگامی که کار از کار گذشته است، بنابراین اگر در غیر وقت لازم٬ تصمیمی اخذ شود دیگر اثر لازم را ندارد اما بدیهی است که سرعت غیر از شتاب‌زدگی است، در واقع معنای سرعت اقدام به موقع خواص است.
بیرانوند اظهار داشت: در قیام امام حسین (ع) تعداد اصحاب با وفایش بسیار اندک بود و همگی در روز عاشورا به درجه رفیع شهادت رسیدند، چون حرکت آن‌ها به موقع انجام گرفت موجب احیاء مجدد اسلام ناب محمدی شد.
وی ادامه داد: قیام توابین با تعداد حدود چهار هزار نفر و در یک روز اتفاق افتاد٬ اما چون به موقع اقدام نکردند به تعبیر مقام معظم رهبری حرکت آن‌ها به قدر یک هزارم حادثه‌ی عاشورا اثر نگذاشت.
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: دقت به «بصیرت و آگاهی» و «تدبیر و تدبر» در تصمیم‌گیری معنا می‌شود و در این راستا امام علی(ع) می‌فرمایند: «سوءالتدبیر سبب التدمیر» یعنی سوء تدبیر موجب از بین رفتن می‌شود.
بیرانوند گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: باید مواظب بود که حرکت ما تکمیل کننده پازل دشمن نشود . لذا باید دقت لازم را در تصمیم گیری لحاظ کرد. دقت در واقع عقلانیت تصمیم گیری یا همان ‹‹چیستی٬چرایی و چگونگی» تصمیم است.
وی یادآور شد:  تصمیم باید همراه با تأثیر باشد٬ باید ارزیابی کرد که اگر تصمیمی اثر ندارد به شدت از آن پرهیز شود، در واقع باید اثر بخش بودن یک تصمیم را محاسبه شرعی و عقلی کرد، همیشه بر هر تصمیمی آثاری مرتبط است بنابراین باید تصمیم از حداکثر تأثیر برخوردار باشد در غیر این صورت مانند حکمیت در تاریخ ثبت می‌شود.
انتهای ‌پیام/ش20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول