اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی سلماس:

بزرگ‌ترین آفت دین ورود بدعت‌ها و خرافات است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی سلماس گفت: بزرگ‌ترین آفت دین ورود بدعت‌ها و خرافات در دین است لذا باید چهره حقیقی دین به مردم شناسانده شود.

بزرگ‌ترین آفت دین ورود بدعت‌ها و خرافات است

به گزارش خبرگزاری فارس از سلماس حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سلماس اظهار داشت: درس‌ها و عبرت‌های عاشورا می‌تواند ما را به ساحل نجات و آرامش برساند و هرچه این بهره‌برداری از عبرت‌ها و درس‌های عاشورا بیشتر باشد، سعادت ما نیز استوارتر می‌شود.

وی محرم را ماه حراست از ارزش‌های دینی و اسلامی دانست و گفت: همه ما باید در سالم نگه‌داشتن نهضت امام حسین (ع) تلاش کنیم و برای نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر مجدانه و پرشور وارد شویم.

موسوی با بیان اینکه مکتب امام حسین مکتب آزادگی است و عزاداران حسینی باید با جدا شدن از روزمرگی و مطالعه دوباره وقایع این ماه بیش از پیش از فضایل مکتب حسینی محافظت و حراست کنند، تصریح کرد: وی با بیان اینکه نباید مراسم محرم در گریه و ناله‌ها خلاصه شود بلکه ملت ما امروز نیازمند فرهنگ غنی حسینی است، اظهار داشت: ماه محرم ماه امر به معروف و نهی از منکر است زیرا یکی از مهم‌ترین دلایل واقعه کربلا و قیام عاشورا ترویج و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر توسط حضرت اباعبدالله(ع) و یاران باوفایش بود.

موسوی تصریح کرد: بیان موضوعات مختلف عاشورا و درس‌ها و عبرت‌های این موضوع مهم تاریخی که از آثار گرانبهای یک‌هزار و 400 سال قبل است از نیازهای امروز جامعه ماست که مداحان، سخنوران و مبلغان باید به تبیین این مسئله مهم بپردازند.

فرماندار شهرستان سلماس نیز در این نشست گفت: ایام سوگواری محرم متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

مرتضی نظری با اشاره به همزمان بودن هفته بسیج و ماه محرم افزود: ماه محرم بهترین فرصت برای نهادینه کردن تفکر بسیجی و بیان خدمات نقش‌آفرینان بسیج در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اینکه همه کسانی که از ایمان دینی، پایبندی به ارزش‌ها و از روحیه ایثارگری و فداکاری برخوردار باشند بسیجی هستند، تاکید کرد: برنامه‏‌های گرامیداشت هفته بسیج در سال ‌جاری با رنگ و بویی خاص باید اجرا شود.

فرماندار سلماس تصریح کرد: بیداری اسلامی در عصر کنونی و جهان اسلام نشأت گرفته از قیام عاشورای امام حسین (ع) است.

نظری با اشاره به اینکه امام‌حسین (ع) بزرگ‌ترین شهید راه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، خواستار تمهیدات لازم در راستای هرچه باشکوه‌‌تر برگزار کردن این مراسم شد و تصریح کرد: امام حسین (ع) برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از تمام هستی خود گذشت تا اسلام زنده بماند.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی سلماس ادامه داد: حسینیه‌ها، مساجد و هیئت‌های مذهبی مکتب عاشورای حسینی و مسئله امر به معروف و نهی از منکر که یکی از اهداف اصلی سالار شهیدان بوده که باید در بین عزاداران تبلیغ و نهادینه شود.

انتهای پیام/61008/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول