اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان همدان:

زدودن خرافات و بدعت‌ها از دین هدف عزاداری‌ها باشد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان همدان گفت: زدودن خرافات و بدعت‌ها از دین باید هدف مراسم عزاداری‌ها در ماه محرم قرار گیرد.

زدودن خرافات و بدعت‌ها از دین هدف عزاداری‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان سردار مهدی معصوم‌بیگی در نشست تعامل و هماهنگی فرماندهی نیروی انتظامی استان همدان با مسئولان هیئت‌های مذهبی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار داشت: زدودن خرافات و بدعت‌ها از دین باید هدف مراسم عزاداری‌ها در ماه محرم قرار گیرد.

وی افزود: اگر فرهنگ ناب عاشورا و محرم به مردم عرضه شود شاهد صفا و نورانیتی هستیم که تمام بشریت را مجذوب خود می‌کند.

فرمانده انتظامی همدان ادامه داد: هدف ما در مراسم عزاداری‌ها کیفیت حداکثری است و باید در راستای تکریم شعائر حسینی حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظریات اندیشمندان غربی در خصوص اسلام و شیعه گفت: اندیشمندان غربی در نظریه استحاله ملت‌ها تأکید دارند که باید کشورهای اسلامی و به ‌ویژه ایران را با روش نرم و تغییر باورها از بین برد.

معصوم‌بیگی خاطرنشان کرد: اندیشمندان و نظریه‌پردازان غربی راه توفیق بر ایران اسلامی را در رواج خرافات و بدعت‌ها در دین و مذهب تشیع می‌دانند.

وی یادآور شد: دشمنان یکی دیگر از روش‌های مقابله با ایران را تشکیک در باورهای دینی مردم قلمداد می‌کنند و غرب از این دو روش برای فریب اذهان عمومی بهره می‌برد.

فرمانده انتظامی استان همدان تأکید کرد: در حال حاضر در صحنه عمل، ایران اسلامی در یک جنگ تمام عیار به نام جنگ نرم با نظام سلطه قرار دارد که می‌خواهند باورهای دینی جامعه را متزلزل کرده و با سست شدن اصل محتوا به حاشیه می‌پردازند.

وی اضافه کرد: اندیشمندان نظام سلطه در تکمیل نظریات خود علیه جامعه اسلامی با شناخت دقیق از قدرت اسلام و خصوصاً مذهب شیعه می‌گویند شیعه دو بال شهادت و انتظار و یک بدنه دارد و باید این دو بال را قطع کرد تا بدن از پرواز باز بماند.

معصوم‌بیگی با اشاره به دو بال که یکی اعتقاد به مهدویت و دیگری فرهنگ عاشوراست، اظهار داشت: اعتقاد به مهدویت و مصلح کل بشریت در بین دین‌داران ایجاد امید می‌کند و دشمن قادر به شکست افراد امیدوار نیست.

وی یادآور شد: فرهنگ عاشورا در مردم روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و از خود گذشتگی ایجاد می‌کند و چنین افرادی به سادگی تن به ذلت در مقابل نظام سلطه نمی‌دهند.

فرمانده انتظامی همدان در خصوص راه‌حل مقابله با نظریات اندیشمندان غربی گفت: بهترین راهکار برای مقابله با توطئه‌های دشمنان و نظام سلطه آن است که از ولی‌فقیه، علما و بزرگان دین تبعیت کنیم تا بتوانیم در جنگ نرم پیروز شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اطلاعیه نیروی انتظامی در خصوص اجرای مراسم عزاداری‌ها در ماه محرم اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در ایام محرم تمام کلانتری‌ها را آماده کرده و در کنار نیروهای انتظامی از همیاران پلیس که آموزش‌ دیده‌اند و با لباس فرم با علائم کمک می‌گیرد.

معصوم‌بیگی ادامه داد: اولین انتظار نیروی انتظامی از عزاداران حسینی این است که با همیاران پلیس که از بین مردم و با پیشنهاد آنها انتخاب شده‌اند، همکاری کنند.

وی تأکید کرد: مواردی چون قمه‌زنی در دین نهی شده و مطرود است و نیروی انتظامی با چنین اعمالی برخورد قانونی خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان با توصیه به مردم در خصوص رعایت حق شهروندی گفت: در ایام سوگواری و عزای حسینی، تمام تلاش خود را می‌کنیم که هیچ مسیری بسته نشود و عزاداران نیز باید رعایت حقوق همسایگان و شهروندان را بکنند.

وی در پایان با اشاره به نماز روز عاشورا و روز سوم اظهار داشت: بهترین راه‌حل این است که عزاداران به محض اینکه صدای اذان را شنیدند صدای طبل و سنج را قطع کنند و به ادای نماز ظهر عاشورا و روز سوم بپردازند و با ظرفیتی که همدان دارد امیدواریم نماز عاشورا و سوم همدان در کشور نمونه باشد.

انتهای پیام/2499/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول