اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی بوکان:

هدف قیام امام حسین دوری از بدعت‌ها بود

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی بوکان گفت: هدف از قیام امام حسین(ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و دوری از بدعت‌ها بود.

هدف قیام امام حسین دوری از بدعت‌ها بود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان حجت الاسلام محمد نجفیان شامگاه شنبه در آیین سینه زنی و عزاداری امام حسین (ع) در جمع عزاداران حسینی بوکان، اظهار داشت: نهضت امام حسین (ع) الگوی مناسبی برای همه آزادی‌خواهان جهان است و باید از این شخصیت بزرگ درس بگیریم چرا که ایشان برای احیا ارزش‌های اسلامی و زنده کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر علیه یزیدیان قیام کرد.
وی افزود: محرم ماه رهایی از ظلم و انحراف است و نخستین گام در قبولی عزاداری امام حسین(ع) دوری از انحرافات و تحریفاتی بوده که دور از شان ائمه اطهار (ع) است.
این مسئول با بیان اینکه جواب نیکی جز نیکی نمی‌تواند باشد، افزود: امام حسین (ع) با نثار جان، مال و خانواده خود اسلام را نجات داد و خداوند متعال نیز در جواب این نیکی و احسان نهضت عاشورا را زنده نگه داشته و اکنون پس از قرن‌ها با شنیدن نام امام حسین (ع) اشک در چشم عالمیان جاری می‌شود.
نجفیان ادامه داد: قوی‌ترین عامل قیام امام حسین(ع) پیاده کردن اصل اصیل امر به معرف و نهی از منکر است و شیعیان و عزاداران امام حسین(ع) باید به دنبال احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشند.
وی با بیان اینکه ضروری است فلسفه قیام عاشورا و امام حسین (ع) در جامعه به خوبی تبیین شود، گفت: این امر سبب آشنایی بیشتر نسل جوان با این قیام می‌شود.
این مسئول تصریح کرد : مردم ایران اسلامی تشنه مفاهیم و پیام‌های نهضت عاشورا و در واقع این نهضت سمبلی از مجموعه دستورهای عملی اسلام ناب است و می‌توان با تأسی از نهضت حسینی به سعادت دنیا و آخرت نائل شد.
نجفیان با بیان اینکه احیای ارزش‌ها و آرمان‌های امام حسین(ع) در جامعه اسلامی مهم‌ترین فلسفه عزاداری ماه محرم است، تصریح کرد: استقرار ارزش‌های دینی در جامعه از اهداف واقعی امام حسین(ع) در قیام کربلا بوده است و اگر می‌خواهیم دل امام حسین(ع) از ما شاد و خشنود شود باید در مقابل اشاعه منکرات در جامعه ایستادگی کرده و جلوی آنان را بگیریم.
وی گفت: بالاترین معروف پیروی و اطاعت از ولایت و ترویج فرهنگ نماز در جامعه است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی تصریح کرد: انسان به برکت پذیرفتن اهل‌بیت (ع) به مقام عصمت و معصومیت می‌رسد و اگر انسان خواهان رسیدن به جایگاهی در جهان است این جایگاه به برکت وجود اهل‌بیت (ع) به انسان واگذار می‌شود.
این مسئول افزود: امام حسین (ع) همه وجود خود را در راه خداوند متعال در طبق اخلاص گذاشته و در راه حق اهدا کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول