اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردل:

بدعت‎های عزاداری‌ها باید ریشه‌کن شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردل گفت: بدعت‎های پدیدآمده در عزاداری‌ها و مراسم‌های مذهبی باید ریشه‌کن شود.

بدعت‎های عزاداری‌ها باید ریشه‌کن شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسین مقیسه عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و امام سجاد(ع) اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان الگویی مناسب و کامل برای انسان‌های حق‌جو و عدالت‌طلب است و با پیروی از اهداف و آرمان‌های آن امام همام می‌توانیم زمینه گسترش عدالت در جامعه را فراهم آوریم.
وی از عاشورا به عنوان عرصه انسان‌سازی بشر در طول تاریخ یاد کرد و گفت: امروز جوانان غیور و ولایت‌مدار ایران اسلامی با تبعیت محض از ولی‌امر مسلمین جهان در مقابل هجمه‌های دشمنان ایستاده‌اند و فرامین و منویات رهبر مانند چراغ روشن و راهنمایی برای گذر از گردنه‌های سخت تاریخ و زمان کنونی است.
امام جمعه اردل امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همگانی دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام خود مردم را از مسیر انحراف و باطل برگردانده و به مسیر دین و حق هدایت کرد.
امام جمعه اردل در ادامه ضمن ابراز رضایت از فعالیت هیئت‌های عزاداری در این شهرستان در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، خاطرنشان کرد: برچیدن و زدودن بدعت‌ها از آیین‌های عزاداری در این شهرستان نیازمند کارهای فرهنگی است که باید با ظرافت و دقت بیشتری انجام شود.
مقیسه با اشاره به وظیفه سنگین مداحان حسینی ادامه داد: مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی باید با رعایت شئونات اسلامی، مسائل و اتفاقات صدر اسلام را براساس مستندات تاریخی برای مردم تبیین کنند و از به کار بردن خرافه و بدعت‌ها در عزاداری‌ها و بیان مداحی‌ها و مرثیه‌سرایی‌ها بپرهیزند چرا که اثرگذاری عمیق آن را کمرنگ‌تر می‌کنند.
به گفته وی در مراسم عزاداری‌ها باید بیشتر به تبیین فلسفه عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) توسط سخنرانان پرداخته شود.
فیروز خسروی فرماندار شهرستان اردل نیز در این جلسه اظهار داشت: شناخت هر پدیده‌ای باعث می‌شود که جهت‎گیری بهتر و دستیابی به اهداف آن سریعتر انجام شود.
وی افزود: شناخت فلسفه عاشورا و هدف امام حسین از این قیام می‌تواند اثبات کننده نکات مثبت و منفی انحرافات اجتماعی عزاداری‌ها باشد، به ویژه زمانی که ارتباط قیام عاشورا و انقلاب اسلامی و مسائل روز در سخنرانی‌ها مورد توجه قرار گیرد.
 خسروی بر ضرورت اقامه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: حضرت سید‌الشهداء‌ یکی از اهداف خود از قیام کربلا را احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر اعلام کردند و امروز نیز بر ما واجب است برای احیای این فریضه الهی در جامعه تلاش و کوشش کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول