اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

آسیب‌ها و بدعت‌های عزاداری به سنت تبدیل نشوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: باید با آسیب‌ها و بدعت‌های عزاداری که می‌خواهند به سنت و عادت تبدیل شوند با قاطعیت برخورد شود.

آسیب‌ها و بدعت‌های عزاداری به سنت تبدیل نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی به سابقه درخشان هیئت‌های مذهبی در ایجاد حرکت‌های انقلابی اشاره کرد و گفت: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی، هیئت‌های مذهبی بازوی قدرتمندی برای مرجعیت شیعه بودند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) رواج سنت‌های باطل در عزاداری‌ها را در شأن مکتب سیدالشهدا(ع) ندانست و تاکید کرد: هر برنامه‌ای که معرفت دینی و فطرت الهی مردم را مورد تأثیر منفی قرار دهد و انسان را از مسیر عبودیت منحرف کند جزو سنت‌های ناروا محسوب می‌شود و هر برنامه‌ای که انسان را به اصل دین و عاشورای حسینی متوجه کند سنت صحیح است.

حجت‌الاسلام سعیدی شناسایی سنت‌های ناروا در عزاداری‌ها توسط ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی را مهم برشمرد و تاکید کرد: سنت‌های ناروا اگر تبدیل به عادت شوند، از بین بردن آنها بسیار دشوار خواهد بود.

وی اضافه کرد: باید با آسیب‌ها و بدعت‌هایی که می‌خواهند به سنت و عادت تبدیل شوند با قاطعیت برخورد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در این جلسه گزارشی از روند کاهش آسیب‌ها و بدعت‌های عزاداری در ماه محرم ارائه کرد و گفت: در دو سال گذشته برنامه‌ریزی خوبی از سوی کارشناسان و مدیران دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی انجام شده و خوشبختانه بخش قابل توجهی از آسیب‌های عزاداری از بین رفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری زدودن آسیب‌ها،‌ خرافات و بدعت‌ها از عزاداری‌ها را نیازمند اجرای برنامه‌های فرهنگی مستمر دانست و با ابراز تأسف از نبود اعتبار کافی برای اجرایی شدن طرح‌های ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی تاکید کرد: راه‌اندازی این ستاد ابتکار خوبی بود اما تا زمانی که اعتباری برای اجرایی شدن مصوبات این ستاد اختصاص پیدا نکند، با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

حجت‌الاسلام سید محمد چهل‌اخترانی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان قم هم در این جلسه با اشاره به کارکرد بی‌بدیل هیئت‌های مذهبی در توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی بازوی قدرتمند انقلابی کشور هستند و عزاداری در دستگاه امام حسین(ع) را افتخار خود می‌دانند.

وی با قدردانی از تلاش‌های رئیس و مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در تقویت شورای هیئت‌های مذهبی گفت: خوشبختانه امروز شورای هیئت‌های مذهبی جایگاه خوبی در سطح کشور دارد.

انتهای پیام/2258/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول