اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

قیام عاشورا ریشه بدعت‌ها را خشکاند

خبرگزاری فارس: قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: قیام عاشورا بدعت‌هایی که اصل دین را تهدید می‌کرد، در ریشه خشکاند.

قیام عاشورا ریشه بدعت‌ها را خشکاند

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه نخستین پیام این نهضت بصیرت و معرفت‌بخشی است، اظهار کرد: این قیام ریشه بسیاری از انحرافات در دین را خشکاند که اگر این اتفاق نمی‌افتاد، اثری از اسلام ناب باقی نمانده بود.

وی ادامه داد: این قیام در شرایطی به وقوع پیوست که جامعه از نظر معرفت دینی دچار انحطاط شده بود و اگر ادامه پیدا می‌کرد اصل دین نابود می‌شد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به حوادث صدر اسلام گفت: با فاصله کوتاه از رحلت پیامبر بدعت‌های زیادی در دین اسلام گذاشته شد تا جایی که حضرت علی(ع) در اثر تبلیغات سوء مورد غضب جامعه قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه معارف اسلامی در زمان خلفا به صورت وارونه و تحریف شده به مردم عرضه می‌شد، این موضوع را ناشی از قانون منع ذکر حدیث و تفسیر قرآن در این زمان دانست.

به گفته رجبی تحریف تعالیم اسلامی پس از رحلت پیامبر(ص) تا جایی رسیده بود که خرافات و پیرایه‌هایی که به اسلام بسته می‌شد، مانند ابرهایی حقیقت اسلام را پوشانده بود.

وی با بیان اینکه تنها راه بیدار کردن امت در چنین شرایطی وقوع حادثه عظیمی مانند عاشورا بود خاطر نشان کرد: اباعبدالله قیام کرد تا بندگان خدا را از جهالت و سرگردانی ناشی از گمراهی نجات دهد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: این نهضت به ما این پیام را می‌دهد که در راه رسیدن به آرمان‌های دینی باید تمام توان و قدرت را به کار گرفت.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) همه انواع سختی‌ها را به جان خرید تا این دین باقی بماند اظهار کرد: این قیام به ما می‌آموزد در جایی که اسلام باید حفظ و حمایت شود، هر چه داریم را باید به میدان بیاوریم.

رجبی ویژگی قیام امام حسین(ع) را فدا کردن همه برای حفظ اقتدار و عزت اسلام دانست و خاطر نشان کرد: این موضوع رسالتی را به عهده ما گذاشته تا در این مسیر قدم در راه امام حسین(ع) بگذاریم و در راه عزت اسلام از هیچ هزینه‌ای نهراسیم.

وی با بیان اینکه دشمن امام حسین(ع) را بین ذلت و شمشیر مخیر ساخته بود و هیهات که امام(ع) زیر بار ذلت برود، ادامه داد: این موضوع تا ابد برای پیروان مکتب اهل بیت(ع) درس بزرگی است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ایجاد و تقویت ارتباط عاطفی با ولایت، اهل بیت(ع) و خداوند را پیام دیگر قیام اباعبدالله به امت اسلامی دانست و گفت: شهادت امام حسین(ع) موجی از عشق و علاقه را در میان مسلمانان نسبت به اهل بیت(ع) و مسیر ولایت الهی به وجود آورد و قیام‌هایی که بعد از عاشورا رخ داد، نشان‌دهنده همین اثرگذاری قیام عاشورا و اشک و عزاداری برای امام حسین(ع) است.

انتهای پیام/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول