اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

مهریه بالا پایداری خانواده را به مخاطره می‌اندازد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: مهریه بالا پایداری خانواده را به مخاطره می‌اندازد.

مهریه بالا پایداری خانواده را به مخاطره می‌اندازد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد غلامعلی افروز ظهر امروز در افتتاح طرح سایبان مهر و آغاز کار طرح جامع خانواده پایدار در محل دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: ازدواج باید با هدف آرامش پایدار صورت گیرد.

وی افزود: تحصیلات، اقتصاد، مهریه  و همسانی سطح خانواده‌ها از ملاک‌های ازدواج موفق است اما متاسفانه در جامعه امروز شاهد بروز قضاوت و دیدگاه‌های نابجا در این ملاک‌ها هستیم.

افروز با اشاره به مسئله تحصیلات در ازدواج اظهار کرد: تحصیلاتی با عنوان ملاک برتر تلقی می‌شود که همراه با شعور و مهارت ارتباطی موثر باشد، تجارب حرفه‌ای ارزشش کمتر از دانش علمی و آکادمیک نیست.

وی ادامه داد: در بحث مالی و اقتصادی ازدواج ، فقر و غنای مالی چندان مطرح نبوده بلکه مهم‌ترین مسئله در ازدواج موفق از بعد اقتصادی وابستگی و عدم اسارت به مال و دیگران است.

این استاد دانشگاه در ارتباط با ازدواج‌های فامیلی صورت گرفته خاطرنشان کرد: ازدواج فامیلی به معنای آن نیست که به دلیل خطرات پیش‌بینی شده در فرزندآوری صورت نگیرد بلکه می‌توان با آِزمایش وضعیت را مشخص کرد؛ ازدواج صرفا برای فرزندآوری نبوده و در شرایط خطر سلامتی فرزند در ازدواج فامیلی می‌توان مسئولیت پرورش فرزندی را از پرورشگاه گرفت.

وی افزود: فرزندآوری مهم‌ نیست بلکه فرزندپروری مهم است؛ سبک زندگی به شیوه فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) نمادی از ساده‌زیستی و پایبندی به باورهای دینی و آرامش‌گرایی است.

افروز با بیان اینکه مهریه بالا پایداری خانواده را به مخاطره می‌اندازد، یادآور شد: ازدواج با عنوان امری مقدس و الهی باید با محوریت عقلانی  و منطقی و باورمندی به اعتقادات دینی صورت گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با ابراز نارضایتی از ازدواج‌های اینترنتی و امثال آن تصریح کرد: ازدواج‌های اینترنتی و از این قبیل پیامدی جز تزلزل بنیان‌های خانواده ندارد و از این رو نباید  همسریابی در فضای مجازی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: فرآیند انتخاب دقیق با نگرش آرامش‌گرانه در طرح جامع خانواده پایدار تعریف شده و این با توجه به نگرش جدی به اصول و کناره‌گیری افکار از فرعیات به شکل موفق صورت گیرد.

افروز شناخت را مقدم بر عشق در ازدواج دانست و گفت: شناخت بر عشق مقدم بوده و اگر عشق مقدم باشد سبب نگرش و بینش نادرست در ازدواج می‌شود.

انتهای پیام/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول