اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با ایام محرم صورت می‌گیرد

برپایی سوگواره‌های بصیرت عاشورایی در بویین زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا گفت: هم‌زمان با ایام محرم سوگواره‌های بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود.

برپایی سوگواره‌های بصیرت عاشورایی در بویین زهرا

حجت‌الاسلام مرتضی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌ها و مراسم‌ مختلفی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا هم‌‌زمان با آغاز ایام ماه محرم برای اجرا در بخش‌ مرکزی و دیگر بخش‌های این شهرستان با هماهنگی‌ صورت گرفته، تدوین شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا افزود: برپایی مراسم‌ سوگواری با عنوان بصیرت عاشورایی در سطح اماکن مذهبی و بقاع متبرکه این شهرستان برنامه‌های در نظر گرفته شده در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه اطعام عزاداران حسینی، تعزیه‌خوانی، برپایی مجالس دینی با محوریت پرسش و پاسخ دینی و سخنرانی مذهبی از جمله مراسم‌ دیگری است که در ایام ماه محرم و صفر از سوی اداره اوقاف و با همکاری نهاد‌های دیگر در شهرستان بویین زهرا اجرا می‌شود، تصریح کرد: با توجه به وجود روحانیون و مبلغه‌های بومی در تمام بخش‌ها در حوزه اعزام روحانیون تنها دو روحانی برای تبلیغ در ایام ماه محرم به امامزاده‌های این شهرستان اعزام شده که تا پایان ماه محرم در بقعه مورد نظر به تبلیغ و سخنرانی می‌پردازند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا ادامه داد: اجرای برنامه‌های مذهبی با محوریت آشنایی هرچه بیشتر مردم و به ویژه نسل جوان و نوجوان با واقعه عظیم عاشورا، دستاورد‌ها و آثار آن از جمله رویکرد‌های دیگری است که اداره اوقاف و امور خیریه با جدیت آن را پیگیری می‌کند.

کریمی بیان کرد: اشاعه فرهنگ عاشورایی و تبیین اهداف قیام ابا‌عبدالله ضرورت انکارنا‌پذیری است که باید توسط مفسران، روحانیون و تمام مبلغان دینی برای قشر‌های مردم ولایت‌مدار و شیعه تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی دشمنان حد و مرز نشناخته و در پی آسیب‌رسانی به اصول اخلاقی و آموزه‌های انقلاب اسلامی است، بیان کرد: اگر فرهنگ اهل بیت به طور جامعی برای اقشار گسترده مردمی تبیین و تعریف شود، اعتقادات ملت نیز راسخ‌تر شده و عزم همگانی برای تحقق رسالت‌ها قوی‌تر می‌‌شود.

انتهای پیام/77005/آ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول