اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهم محرم الحرام صورت می‌گیرد

برگزاری احیای شب عاشورا در حرم حضرت معصومه(س)

خبرگزاری فارس: همزمان با شب عاشورای حسینی مراسم احیای این شب با حضور زائران در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

برگزاری احیای شب عاشورا در حرم حضرت معصومه(س)

حجت‌الاسلام سیدمحمد صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در قم گفت: همزمان با ماه محرم الحرام همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی هشتم محرم در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین در بعد از ظهر همین روز عزاداری متمرکز دانش‌آموزان در صحن امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) ادامه داد: آستانه مقدسه حرم مطهر حضرت معصومه (س) به منظور برگزاری هر چه بهتر ایام سوگواری اباعبدالله الحسین اقدام به ساماندهی و آموزش خدام در مبادی ورودی استقبال از زائران، ت‍أمین امنیت زائران، تفکیک ورودی خواهران و برادران، استقرار کانکس دریافت وسایل زائران و عزاداران حسینی کرده است.

صادقی تصریح کرد: ایجاد ایستگاه صلواتی در ابتدا و انتهای صحن جوادالائمه(ع)، اعلام ممنوعیت تردد در صحن امام هادی(ع) برای دسته‌جات عزاداری و... از دیگر برنامه‌های آستانه حرم مطهر حضرت معصومه (س) در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله (ع) است.

وی در ادامه با اشاره به قیام امام حسین و اهمیت برپا داشتن خاطر نشان کرد: با توجه به حادثه عاشورا و قیام امام حسین(ع) در اقامه نماز، در صحن امام رضا(ع)، میدان آستانه و خیابان ارم نماز جماعت ویژه آقایان برگزار شده و صحن جوادالائمه، مسجد اعظم و شبستان امام خمینی(ره) به اقامه نماز بانوان و آقایان اختصاص داده شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ابراز داشت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی وسایل صوتی مناسب با عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) مهیا بوده و مسئولان هیئت‌های مذهبی باید وسائل عزاداری خود را در مبادی ورودی تحویل دهند.

صادقی یادآور شد: مسئولان هیئت‌های مذهبی در ایام سوگواری برای برپایی دسته‌جات عزاداری برای ورود به صحن حرم مطهر باید ساعت ورود و خروج خود را هماهنگ کرده و این ساعت را رعایت کنند.

وی عنوان کرد: همزمان با شب هشتم ماه محرم سه مسیر برای عزاداری دسته‌جات عزاداری تعیین شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) افزود: مسیر نخست در میدان آستانه ورود از درب شماره یک صحن امام رضا(ع) و خروج از درب شماره پنج و مسیر دوم صحن جوادالائمه ورود از درب شماره 22 مسجد اعظم و خروج از صحن جوادالائمه خواهد بود.

صادقی اظهار داشت: در صبح تاسوعا و عاشورای حسینی دسته‌های عزاداری از درب شماره سه صحن امام رضا(ع) وارد شده و از درب شماره پنج خارج شده و در صحن جوادالائمه نیز دسته‌ها از درب شماره 22 وارد شده و از صحن جوادالائمه خارج می‌شوند. 

وی با اشاره به ممنوعیت روشن کردن شمع در رواق‌های صحن مطهر در شب شام غریبان گفت: ‌همزمان با شب عاشورا مراسم احیای این شب از ساعت 2 بامداد آغاز شده و تا نماز صبح ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول