اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نرماشیر‌:

قیام عاشورا منشا‌ بیداری مسلمانان است‌

خبرگزاری فارس: فرماندار نرماشیر‌ گفت: منشا‌ بیداری مسلمانان جهان قیام عاشورا است‌.

قیام عاشورا منشا‌ بیداری مسلمانان است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از نرماشیر‌، محمود سام‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع روحانیان مبلغ مستقر در نرماشیر منشا‌ بیداری مسلمانان جهان را قیام عاشورا دانست و ‌اظهار داشت: ‌محرم و‌ صفر و مراسم‌های مذهبی در این ایام زمان خوبی برای شناخت‌ امام حسین (ع) و قیام عاشورا است که باید آن را برای مردم تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه مردم نرماشیر ارادت خاصی به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) دارند، تصریح کرد:‌ همه ساله پر‌شور‌تر از سال قبل مردم نرماشیر با شور و شعور بالاتر و بیشتری به عزاداری ‌سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش می‌پردازند.

سام‌نژاد ابراز داشت: روحانیان و مبلغان نقش مهمی در ارتقای سطح معنوی جامعه دارند که با این وظیفه خطیر و سنگین می‌توانند فرهنگ قیام عاشورا را در جوانان بارور کنند.  

وی عنوان کرد: دشمنان اسلام و ایران در صدد جدایی جوانان از دین و ائمه ‌اطهار (ع) هستند و تاکنون موفق نشدند و این وظیفه روحانیان را دشوارتر می‌کند که در این ایام جوانان را نسبت به تبلیغات سوء‌ دشمنان و توطئه آنان در مورد اسلام آگاه کنند. 

حجت‌السلام ایران‌نژاد امام جمعه نرماشیر نیز با بیان وضعیت فرهنگی شهرستان گفت: در ایام ماه محرم ‌70 روحانی در قالب طرح هجرت از سازمان تبلیغات و اداره اوقاف به این شهرستان اعزام شده‌اند.

وی افزود: بر پایی نماز جماعت، زیارت عاشورا، سخنرانی در مراسم‌های عزاداری‌ و ... در مساجد و حسینیه‌ها از جمله فعالیت‌های آنان است. 

ایران‌نژاد اظهار داشت: کمبود خانه عالم و نبود حوزه علمیه از عوامل عدم استقرار روحانیان به طور دائم در این شهرستان است. 

‌انتهای پیام/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول