اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

قیام عاشورا درس بصیرت در برابر نفاق بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه سنندج با بیان اینکه قیام عاشورا درس بصیرت در برابر نفاق بود، گفت:‌ مسلمانان باید با الگوگیری از فداکاری‌های امام حسین(ع) در راستای حفظ ارزش‌های اسلام با تمام وجود تلاش کنند.

قیام عاشورا درس بصیرت در برابر نفاق بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج، اظهار کرد: احیای ارزش‌های دین اسلام و مقابله با ضد ارزش‌ها مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا بود.

به گفته وی، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا بود و همین مهم موجب ماندگاری این قیام برای همیشه در تاریخ اسلام شد.

امام جمعه سنندج دوری از بدعت‌ها را از دیگر اهداف قیام عاشورای امام حسین(ع) برشمرد و گفت:‌ زمانی که امام حسین(ع) نشانه‌های بروز انحراف در اسلام ناب محمدی(ص) را مشاهده کردند عملاً برای احیای دین جدشان بر علیه یزید قیام کردند و با نثار جان و مال خود و خاندان و یارانشان، اسلام را زنده نگهداشتند.

ماموستا مجتهدی با تاکید بر اینکه موفقیت و بیداری ملت‌های جهان در سایه تأسی به امام حسین(ع) و قیام عاشورا به دست آمده است، تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام عاشورا درس آزادگی، استقلال و نپذیرفتن حرف زور را به مسلمانان آموخت و امروزه مسلمانان جهان با الگوگیری از این قیام در برابر حکومت‌های ظلم به پا خواسته و آنان را یکی پس از دیگر نابود می‌کنند.

وی در ادامه انتخاب دهه نخست ماه محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر را مناسب دانست و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای الهی است که هدف آن رشد و تعالی انسان‌ها است و اجرای این فریضه الهی آثار و برکات فراوانی را برای جامعه به‌دنبال خواهد داشت.

امام جمعه سنندج اضافه کرد:‌ هفته امر به معروف و نهی از منکر ظرفیت مناسبی برای تشریح و نهادینه کردن بیش از پیش این فریضتین الهی در جامعه است.

ماموستا مجتهدی در بخش دیگری از سخنان خود به حملات رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مسلمان نوار غزه اشاره کرد و افزود: جنگ یهود با دین مبین اسلام چیز تازه‌ای نیست به همین دلیل رژیم غاصب صهیونیستی با حمله به نوار غزه در پی مقابله با این دین الهی است.

وی در پایان با بیان اینکه دفاع از مسلمانان در هرجا و مکانی وظیفه شرعی و دینی است، گفت: تنها راه مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام حفظ وحدت و برادری است.

انتهای پیام/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول