اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

برخی‌ها با حقیقت قیام عاشورا آشنا نیستند

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: برخی از خواص با حقیقت قیام عاشورا آشنا نیستند که این امر سبب ترویج برخی خرافات می‌شود.

برخی‌ها با حقیقت قیام عاشورا آشنا نیستند

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) بود که سبب افزایش معنویت در جامعه شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اثرات قیام عاشورا دشمنان همواره سعی کرده‌اند اهداف قیام امام حسین(ع) را به انحراف بکشند و این نهضت را در ذهن مردم به طریقی دیگر جلوه دهند و اجازه ندهند مردم آن طور که باید و شاید به اهداف این قیام نورانی برسند.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به دشمنی دیرینه صهیونیسم با انقلاب گفت: استکبار و صهیونیسم برای سرپوش گذاشتن بر اهداف انقلاب مردم را با برخی مسائل جانبی درگیر می‌کنند.

وی یادآور شد: دشمن به ناچار از برخی اهرم‌های خرافی مانند قمه‌زنی که از نظر شرع و عرف جایز نیست استفاده می‌کند تا به اهداف پلید خود جامه عمل بپوشاند.

عظیمی با بیان اینکه برخی از خواص با حقیقت قیام عاشورا آشنا نیستند، گفت: این امر سبب می‌شود قشر تحصیلکرده و ناآشنا نسبت به مبانی دین مورد تأثیر خرافات قرار گیرند و با اهداف این قیام بیگانه شوند.

وی خاطر نشان کرد: با وجود همه تبلیغات، دسیسه‌ها و دشمنی‌ها مردم با شور و اشتیاق فراوان در راه اباعبدالله و اهل بیت(ع) هزینه می‌کنند.

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: مسئولان فرهنگی کشور، روحانیت، علما و بزرگان دین باید مردم را کمک کنند تا این هزینه‌ها هدفمند شود و بدون حساب و کتاب نباشد و در زمینه پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه صرف شود.

وی یادآور شد: مسئولان نباید کاری کنند که مردم وابسته به بودجه و اعتبارات دولتی باشند زیرا این امر آفت بزرگی است و سبب کمرنگ شدن کمک‌های مردمی و اخلاص‌ها می‌شود.

عظیمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از انقلاب عاشوراست و همواره در صدد پیاده کردن اهداف عاشورایی امام حسین(ع) است، عنوان داشت: اصل نهضت و قیام مردم ایران ریشه در قیام اباعبدالله الحسین(ع) داشته و با قیام امام حسین(ع) عجین شده است.

وی با اشاره به تأسی مردم به قیام امام حسین(ع) گفت: زمانی که بحث اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) پیش می‌آید مردم از مادیات و وجود خود مایه می‌گذارند و همواره در صحنه حضور دارند.

انتهای پیام/78003/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول