اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبر داد

جمع‌آوری 116 هزار سند فرهنگی شهدا در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: 116 هزار و 420 سند فرهنگی از شهدای استان زنجان جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 116 هزار سند فرهنگی شهدا در استان زنجان

علی بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه نسل جدید جمع‌آوری آثار شهدا از برنامه‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه آثار شهدا از جمله وصیت‌نامه‌ها، خاطرات و سایر اقلام مربوط به شهدا جمع‌آوری می‌شود، افزود: از این اسناد به عنوان اسناد دوران دفاع مقدس استفاده می‌شود.

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از جمع‌آوری اسناد جانبازان بالای 70 درصد در استان خبر داد و گفت: جمع‌آوری این آثار به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه تا دو سال آینده همه اسناد مربوط به رزمندگان استان زنجان جمع‌آوری می‌شود، افزود: از این اسناد برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس استفاده می‌شود.

بیات جمع‌آوری اسناد مربوط به دوران دفاع مقدس را از برنامه‌های تاثیرگذار بنیاد شهید برشمرد و افزود: همه آثاری که در نزد خانواده‌های شهدا است از جمله وصیت‌نامه، دست‌نوشته و دفترچه خاطرات جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه اسناد جمع‌آوری شده تدوین و به صورت کتاب در اختیار جامعه قرار می‌گیرد، افزود: برای جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس از هر سندی استفاده می‌شود.

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان اطاعت از ولی فقیه، توصیه به نماز اول وقت، دینداری، نگهداری از انقلاب و دستاوردهای آن را از توصیه‌های رزمندگان و شهدا به مردم در قالب وصیت‌نامه عنوان کرد و افزود: در زمینه جمع‌آوری وصیت‌نامه‌های رزمندگان و شهدا اقدامات مطلوبی در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری آثار ایثارگران، جانبازان و آزادگان استان نیز در دستور کار است، افزود: در آینده نزدیک جمع‌آوری این اسناد به پایان می‌رسد.

بیات با بیان اینکه اسناد فرهنگی دوران دفاع مقدس شامل وصیت‌نامه، دل‌نوشته و هر نوع اثر فرهنگی است، افزود: یک هزار و 100 وصیت‌نامه جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان 3 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است، افزود: 2 هزار و 890 جانباز بالای 25 درصد در استان وجود دارد.

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه تعداد جانبازان زیر 25 درصد 3 هزار و 200 نفر است، افزود: رسیدگی به امور جانبازان از اولویت‌های بنیاد شهید است.

وی با اشاره به شهادت 460 شهید دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در حال حاضر برخی از کلاس‌ها و مدارس استان به نام شهدای دانش‌آموز نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/73003/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول