اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

حسین(ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان، امام حسین(ع) را شهید امر به معروف و نهی از منکر نامید.

حسین(ع) شهید امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: همانگونه که در فرمایشات امام حسین(ع) آمده هدف از قیام عاشورا اصلاح امور امت پیامبر(ص) و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی محرم را ماه اندوه و ماتم اهل‌بیت و پیروانشان عنوان و خاطرنشان کرد: برائت از طاغوت‌ و پیروی از راه امام حسین(ع) به همراه حسینی زندگی کردن و حسینی از دنیا رفتن و ثابت قدم بودن و استواری در راه ولایت از درس‌های مهم عاشورا محسوب می‌شوند.

امام جمعه کاشان همچنین سالروز عملیات محرم در آبان 61 را گرامی داشت و آن را عملیاتی پیروزمندانه و خط‌شکن دانست که در آن شهدای زیادی تقدیم به نظام شده است.

نمازی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار جمعی از اساتید و نخبگان با مقام معظم رهبری در باب مفهوم آزادی اشاره و تصریح کرد: یکی از شگردهای جهان استکبار جابجایی و تقلب درباره مفاهیمی محترم و شریف چون آزادی،‌ حقوق بشر و دموکراسی است که به بهانه حمایت از آن هر حقی را سرکوب و هر کشوری را اشغال می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید دشمن را از ابزار دگرگونی مفاهیم شریف خلع سلاح کرد، نقش روحانیون، خطبا و صاحب‌نظران را در بیان این توطئه‌ها مهم قلمداد کرد.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مفهوم آزادی در غرب، اقتصاد، سیاست و اخلاق را عرصه‌های دگرگونی واژه‌های محترم بشری توسط استکبار دانست و به بیان نقطه‌نظرات معظم‌له در این باره پرداخت. 

نمازی سپس نظام‌های توحیدی و مادی را با یکدیگر مقایسه کرد و گفت: در نظام توحیدی اصل خدامحوری در عرصه‌های مختلف زندگی بشر حکم‌فرماست اما در جوامع غربی که تفکر مادی دارند این انسان است که محور همه مناسبات جامعه قرار می‌گیرد.

وی مبنای تفکر آزادی در غرب را همان اندیشه‌ انسان‌گرایی قلمداد و عنوان کرد: در حالی که مبنای آزادی در اسلام و نظام توحیدی بر پایه‌های اعتقاد به خدا و کفر به طاغوت است به این معنا که اسلام رها شدن از تمامی قیود به جز بندگی پروردگار را آزادی حقیقی می‌داند.

خطیب نماز جمعه کاشان در ادامه با محکوم کردن حمله‌ وحشیانه جنگنده‌های اسرائیل به غزه که منجر به شهادت یکی از فرماندهان حماس و آسیب دیدن تعدادی از غیرنظامیان فلسطینی شده تصریح کرد: پاسخ محکم فلسطینی‌ها در برابر این تهاجمات موجب ترس صهیونیست‌ها و تخلیه مناطقی از سرزمین‌های اشغالی شده است.

نمازی برپایی تظاهرات باشکوه در کشورهای اسلامی و حتی اروپایی را نشانه انزجار انسان‌های آزاده دنیا از رژیم صهیونیستی دانست و گفت: اخراج سفیر اسرائیل از مصر که پس از تظاهرات مردمی و مطالبه مصری‌ها برای بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره نمونه‌ای از نفرت ملت‌های مسلمان از اسرائیل است.

وی در پایان با اشاره به اذعان وزیر امور خارجه دولت آمریکا مبنی بر شکست ایالات متحده در سوریه، نصب یک غیرمسلمان به عنوان رئیس شورای ائتلاف را توطئه دیگری در جهت شکستن سد مقاومت در برابر اسرائیل قلمداد کرد.

انتهای پیام/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول