اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه درگز:

یکی از فلسفه‌های عزاداری سالار شهیدان سازندگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه درگز گفت: یکی از فلسفه‌های عزاداری سالار شهیدان سازندگی است و در رشد فرهنگی، مذهبی و دینی تاثیر بسزایی دارد.

یکی از فلسفه‌های عزاداری سالار شهیدان سازندگی است

حجت‌الاسلام علی ناهیدی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در مشهد با تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان اظهار کرد: عزاداری برای مصائب سالار شهیدان و فرزندان او از مسائل آشکار دینی ما است و برپایی عزاداری‌ها مصداق فریاد مظلوم علیه ظالم است.

امام جمعه درگز افزود: برای برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم نباید دچار افراط و تفریط شد و باید شئون مجالس را حفظ و مقام شهدای اسلام را رعایت کرد.

ناهیدی با اشاره به آمادگی ورود به ماه محرم گفت: پوشیدن لباس مشکی و احترام به بزرگترها از کارهایی است که برای ورود به ماه محرم می‌توان انجام داد و مداحان اهل بیت باید در نظر داشته باشند که مجلس امام حسین با سایر مجالس متفاوت است و در مداحی‌ها از موارد غلوآمیز پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: دهه اول محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده و محرم ماه تجلی ارزش‌های اسلامی و دینی است و می‌توان برنامه‌های خوبی را اجرا و عملی کرد و همچنین بستری را برای جذب نسل جوان فراهم کرد.

امام جمعه درگز تاکید کرد: یکی از فلسفه‌های عزاداری سالار شهیدان سازندگی است و در رشد فرهنگی، مذهبی و دینی تاثیر بسزایی دارد مانند دوران دفاع مقدس که سرلوحه جوانان ما قیام امام حسین(ع) بود.

ناهیدی با اشاره به خرافه‌فکنی در برخی از هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: همواره توصیه مراجع تقلید حفظ شئون دینی در عزاداری‌ها بوده و به مداحان توصیه شده با توجه به اینکه برخی از فرقه و گروه‌ها از خرافه‌گویی‌های برخی از مداحی‌ها سوءاستفاده می‌کنند در گفتار خود دقت نظر داشته و از افراط و تفریط بپرهیزند.

وی در ارتباط با حکم قمه‌زنی گفت: مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در سال‌های گذشته مطرح کردند که قمه‌زنی به مصلحت نظام و مکتب اسلام نیست به‌ویژه در شرایطی که دشمن سعی می‌کند از این مسائل سوء استفاده ‌کند و در این راستا نباید به این موضوع دامن زد که دستاویز دشمنان شیعه و اهل بیت شود.

امام جمعه درگز افزود: قمه‌زنی به عنوان منکر تلقی می‌شود و امروز با توجه به این حکم وضعیت مطلوبی و بهتری ایجاد شده و این کار کمتر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول