اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مشورتی استاندار مازندران:

اهداف سالار شهیدان با اطاعت از رهبری محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای مشورتی استاندار مازندران گفت: باید اهداف سالار شهیدان را با رهبری داهیانه مقام ولایت محقق کنیم.

اهداف سالار شهیدان با اطاعت از رهبری محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مراسم پیشواز محرم در حسینیه ارشاد ساری از سوی هیئت بسیجیان رهروان ولایت روستای کیاپی از توابع شهرستان ساری و با شرکت محمد جواد مرادی عضو شورای مشورتی استاندار برگزار شد. 

محمدجواد مرادی، عضو شورای مشورتی استاندار با ذکر حدیثی از امام حسین(ع) گفت: امام حسین (ع) در سخنان خود علت قیام خود را بیان کرده، آنجا که می‌فرماید «من برای احیای سنت‌های اسلامی قیام کردم و همان راهی که پدرم علی (ع) و جدم رسول‌الله رفته‌اند، می‌روم».

وی با اشاره به پیوند ناگسستنی هجرت پیامبر اسلام و قیام اباعبدالله خاطرنشان کرد: خاطره هجرت پیامبر (ص) و قیام سیدالشهدا که پیوند ناگسستنی باهم دارند، رنگ و بوی خاصی به عزاداری‌های ما می‌دهند.

مرادی بیان کرد: مکه که محیط ترور و وحشت و محیط انزوا و محیط سیطره زر و زور بود، با ظهور پیامبر اسلام به محیط یکتاپرستی و امن و آرامش مبدل شد.

وی افزود: هجرت امام حسین (ع) از مدینه به مکه و سپس به سرزمین عراق، در راستای اهداف هجرت پیامبر (ص) و تکمیل کننده هجرت رسول خدا بود، و فصل دیگری در زندگی و رسالت پیامبر خدا بود.

فرزند سردار شهید حسینعلی مرادی در بیان علت ماندگاری قیام امام حسین (ع) گفت: چرا مراسم بزرگداشت شهادت سیدالشهدا و یاران باوفایش ماندگار و باشکوه است؟ و چرا امروز که از حزب اموی خبری نیست، امام حسین (ع) و یارانش رنگ ابدیت به گرفته‌اند؟ جواب این سئوالات را باید در قلوب مردم جستجو کرد.

وی گفت: گرچه دشمنان خواستند که نشانه و سنگ قبر آن امام مظلوم را نابود کنند، غافل از اینکه سنگ قبر امام حسین قلب محبان آن حضرت است و چون عاشورا جنگ بین دو گروه سیاسی نبود و این جنگ نتیجه کینه‌توزی عادی دو گروه نیست بلکه عاشورا برگرفته از تخاصم دو مکتب عقیدتی است.

مرادی در بیان پیام عاشورا و نسبتش با زمان کنونی خاطرنشان ساخت: عاشورا برای ما پیام دارد و در این شرایط مقابله‌های فرهنگی و تهاجم فرهنگی، در شرایطی که بشریت امروز با ایجاد بت‌های مختلف سیاسی اجتماعی، مانند جاه‌طلبی و شهوت‌پرستی، از اهداف انسانی خود دور شده است، پیام امام حسین (ع) و عمل به آن نجات بخش و رهگشا است.

عضو شورای مشورتی استاندار مازندران در پایان گفت: ما باید با پیروی از حضرت امام راحل (ره) و اطاعت از رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای، به وظیفه دینی و اسلامی خود عمل کنیم.

انتهای‌پیام/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول