اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تجلیل از سردار خوزستانی

پل کیانشهر اهواز به نام شهید «احمد سوداگر» نامگذاری شد

خبرگزاری فارس: دبیر شورای نامگذاری شهرداری کلانشهر اهواز از نامگذاری پل کیان شهر اهواز به نام سردار شهید احمد سوداگر خبر داد.

پل کیانشهر اهواز به نام شهید «احمد سوداگر» نامگذاری شد

مهدی مکارمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: این اقدام به منظور تجلیل از حماسه‌های این بزرگ‌مرد خوزستانی انجام می‌شود.

وی افزود: مقدمات انجام این کار در شورای نامگذاری شهرداری اهواز به تصویب رسید و به زودی نیز تابلوی نام این شهید نصب خواهد شد تا شهروندان پل کیانشهر اهواز را به نام سردار شهید احمد سوداگر بشناسند.

مکارمی به بیان خصوصیات این شهید پرداخت و گفت: سردار شهید حاج احمد سوداگر رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در سال 1339 در شهرستان دزفول به دنیا آمد، وی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس است که از ابتدای جنگ تحمیلی در صحنه مبارزه علیه باطل بود که در واحد اطلاعات قرارگاه کربلا حضور مستمری داشت و بارها مجروح شد که بر اثر ترکش‌های فراوان، قلب وی دچار مشکل شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اهواز با اشاره به مسئولیت‌های این شهید خوزستانی بعد از جنگ نیز خاطرنشان کرد: بعد از جنگ شهید سوداگر مسئولیت‌هایی همچون جانشینی فرماندهی لشکر 7 ولی‌عصر (عج) خوزستان، فرماندهی لشکر 8 نجف اشرف اصفهان و لشکرهای 25 کربلای مازندران، 27 محمدرسول الله (ص) تهران و مسئولیت اطلاعات نیروی زمینی سپاه را برعهده داشت.

وی ادامه داد: این جانباز سرافزار و فرزند دلیر خوزستان سرانجام پس از سال‌ها مجاهدت و تحمل شکیبانه جراحات دوران دفاع مقدس، در روز 21 بهمن 1390بر اثر جراحات فراوان ناشی از جنگ و عوارض شیمیایی به یاران و همرزمان شهیدش پیوست.

این مقام مسئول اظهار داشت: به منظور تجلیل از حماسه‌های این بزرگ‌مرد خوزستانی متولد شهرستان دزفول، تصمیم گرفته شد که پل کیانشهر اهواز به نام سردار شهید احمد سوداگر نامگذاری شود که به تصویت شورای نامگذاری شهرداری رسید.

دبیر شورای نامگذاری شهرداری کلانشهر اهواز در ادامه به درخواست برخی از خانواده‌های شهدای والامقام برای نامگذاری خیابان و کوچه‌ای به نام شهیدشان اشاره کرد و گفت: درخواست‌های این عزیزان مورد بررسی قرار گرفته که برخی به تصویب رسیده و نهایی شده است.

مکارمی تصریح کرد: اگر خانواده معظم شهیدی می‌خواهد در شهرستان اهواز خیابان و کوچه‌ای به نام شهیدشان نامگذاری شود درخواست خود را همراه با تاییدیه بنیاد شهید و امور ایثارگران به روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اهواز واقع در امانیه محل سابق شورای اسلامی شهر تحویل دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نامگذاری معابر، خیابان‌ها و پل‌ها به نام شهدای والامقام در دستور کار شورای نامگذاری شهرداری کلانشهر اهواز قرار دارد، افزود: به همین منظور خیابان ساحل غربی رودخانه کارون به نام نوجوان 13 ساله مسجدسلیمانی سردار شهید بهنام محمدی راد نامگذاری شده است. 

انتهای پیام/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول