اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندرماهشهر:

آرمان‌های انقلاب منطبق بر عزت و شرف انسانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بندر ماهشهر گفت: آرمان‌های انقلاب منطبق بر آرمان‌های والای مکتب حسینی است و این آرمان‌ها علاوه بر ثابت، جامع و فراگیر بودن، منطبق بر عزت و شرف انسانی است که هر انسانی آن را می‌پذیرد و به آنها معتقد است.

آرمان‌های انقلاب منطبق بر عزت و شرف انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرماهشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های امروز این شهرستان اظهار داشت: روحانیون باید با مطرح کردن بحث‌های کاربردی در سخنرانی‌های خود در خط‌ دهی به افکار عمومی و رفع شبهات موجود در واقعه عاشورا تلاش کنند.

وی افزود: روحانی باید همگام با جامعه جلو برود و اگر در اطلاعات مطرح شده از جامعه عقب بماند، اعتماد مردم به این افراد تأثیرگذار در جامعه از بین می‌رود

وی تصریح کرد: باید با غنا بخشیدن به مراسم‌ها و آیین‌های محرم در جذب جوانان به شرکت فعال در این مراسم و آشنا کردن عمیق آنان با فلسفه قیام عاشورا تلاش کرد.

خطیب جمعه بندر ماهشهر ادامه داد: باید مباحثی در سخنرانی‌ها مطرح شود که مشکل حال حاضر جامعه باشد تا مردم در عملی کردن پیام‌های سخنرانان اهتمام ورزند و تلاش اهل منبر در جامعه نمود داشته باشد

غبیشاوی خاطرنشان کرد: قیام عاشورا با توجه به اهداف والا و جوشان خود، منشاء تمام تحولات بزرگ و عدالت‌خواهانه جهان است و منحصر به انقلاب‌های اسلامی و تحولات دین‌محور نمی‌شود بلکه در برخی مناطق دنیا قیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع) الگویی برای انقلاب‌های غیردینی و غیراسلامی شده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با توجه به اهداف والای خود و رهبری عاشورایی که این نهضت را هدایت می‌کرد، کاملا منطبق با مکتب عاشوراست زیرا رهبری این انقلاب را فردی عاشورایی و تربیت شده در مکتب عاشورا بر عهده داشت.

غبیشاوی با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در محرم سال 42 جرقه خورد و اوج مبارزات ضد رژیم شاه نیز در سال 57 در ماه محرم انجام شد که دلیلی محکم بر حسینی‌بودن نظام اسلامی است.

امام جمعه بندرماهشهر اظهار داشت: ملت ایران از عاشورا درس مقاومت و ایثار را به خوبی آموخت و این آموزه خود را با صحیح‌ترین روش به اجرا و نمایش گذاشت که در جهان در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

وی تصریح کرد: دشمنان اسلام تلاش‌های بی‌وقفه‌ای را برای منحرف‌کردن این انقلاب انجام داده‌اند ولی نتوانسته‌اند در رسیدن به اهداف خود موفق باشند زیرا اهداف و آرمان‌های این مکتب، منطبق بر آرمان‌های والای مکتب حسینی است و این آرمان‌ها علاوه بر ثابت، جامع و فراگیر بودن، منطبق بر عزت و شرف انسانی است که هر انسانی آن را می‌پذیرد و به آنها معتقد است.

وی در ادامه با اشاره به ورود برخی خرافه‌ها در مکتب عاشورا، اظهار داشت: وجود این خرافه‌ها در مکتب عاشورا سطح تأثیرگذاری جامعه را از این واقعه بزرگ کاهش می‌دهد.

خطیب جمعه  بندرماهشهر در ادامه خاطرنشان کرد: پرداختن به برخی امور غیرمستند در قالب عشق به ائمه طاهرین (ع) موجب سرشکستگی جهان اسلام و تشیع در جامعه بین‌الملل شده است که باید زیر نظر علمای دین با مصادیق آن به شدت مبارزه کرد.

غبیشاوی ادامه داد: برپایی مراسمات در حسینیه‌ها و مساجد و تکیه‌ها دارای اثرات مثبت فراوانی در جامعه است و اینها از برکت خون سیدالشهداء و یاران با وفایش است.

وی درادامه از مدیران شهرستان خواست: مدیران شهرستان بخشی از کارهای خود را برای رفتن به هیئت‌های مذهبی اختصاص داده تا کسانی که در این هیئتها فعالیت می‌کنند با دلگرمی و پشتوانه مدیران خدمت به ابا عبدالله الحسین(ع) را شدت بیشتری دهند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به خاک غزه، گفت: هر وقت به زمان برگزاری انتخابات نزدیک شده‌ایم، مانور این رژیم ریختن خون مسلمانان فلسطین شده است.

غبیشاوی درپایان با محکوم کردن این جنایات تصریح کرد: ملت ایران هیچ وقت مسئله فلسطین و غزه را فراموش نمی‌کنند و درحمایت از آنها به پا می‌خیزند.

پس از خطبه‌های  نماز جمعه، مردم نمازگزار ماهشهر در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به غزه و حمایت از مردم ستم کشیده آن دیار به راهپیمایی پرداختند و با سردادن شعار های « مرک بر اسرائیل » ، «مرگ بر صهیونیست» و « مرگ بر آمریکا » خشم و انزجار خویش را به جهانیان نشان دادند.

انتهای پیام/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول