اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌ رضوی:

نهضت عاشورا الگوی انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری فارس: عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: نهضت عاشورا الگوی انقلاب اسلامی ایران است.

نهضت عاشورا الگوی انقلاب اسلامی ایران است

حجت الاسلام محمد رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار کرد: امام حسین (ع) از خودگذشتگی را نه تنها برای شیعیان بلکه برای تمام افراد آزادیخواه دنیا انجام دادند و بهتر است مسائل عقیدتی و سیاسی حضرت برای تقویت ابعاد اقتصادی و اخلاقی جامعه معرفی شود.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهضت عاشورا الگوی انقلاب اسلامی ایران شد گفت: هدف امام حسین نابودی حکومت ظالم بود که هدف انقلاب ایران نیز همین بود و جوانان ما به پیروی از آن وارد صحنه شدند و جاری بودن خون حضرت سبب ایستادگی در برابر مشکلات شد.

رجایی متذکر شد: در دوران قبل از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ارتباط عاطفی مردم با امام حسین(ع) بود که تحمل مشکلات را برای آنها آسان می‌کرد.

وی با اشاره به خرافه‌افکنی‌هایی که در ایام عزاداری انجام می‌شود گفت: باید به مردم یادآوری شود که حق نداریم آنگونه که خود می‌خواهیم با محرم رفتار کنیم و با عقیده اشتباه و خرافی عزاداری را در جامعه خراب کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قمه‌زنی که در برخی از عزاداری‌ها انجام می‌شود اثرات سوئی را در سطح جهانی برای شیعیان دارد؛و وسایل ارتباط جمعی خارج کشور با پرداختن به این موضوع سعی می‌کنند تا دیدگاه مردم دنیا را نسبت به مسلمانان منفی کنند و این کار با هر قصد و نیتی که انجام می‌شود جفا به شیعه است.

رجایی تاکید کرد: امام حسین(ع) برای دفاع از کرامت انسانی و آزادی و آزادگی قیام کرد و باید به این امر توجه کرد و آن را برای مردم تبیین کرد.

وی با اشاره به کار دستگاه‌های فرهنگی در ایام محرم اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی فلسفه قیام امام حسین(ع) را با استفاده از خطبه‌های ایشان که در فاصله حرکت خود از مدینه تا کربلا داشتند و همچنین خطبه‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) بعد از واقعه کربلا برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول