اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

انجمن فنی و مهندسی در کرمان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: انجمن خدمات فنی و مهندسی در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.

انجمن فنی و مهندسی در کرمان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن جلال‌پور پنجشنبه شب در نخستین آیین تجلیل از سرمایه‌گذاران در صنعت ساختمان کرمان اظهار داشت: کرمان با دارابودن خاک، معادن، صنایع و باغ‌های حاصلخیز یکی از مناطق مهم در ایران به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: ما باید تلاش کنیم که کرمان سربلند و سرفراز بسازیم تا در خور شان کرمان و کرمانی‌ها باشد و شهری دارای امکانات شهری و رفاهی و قابل سکونت به بهترین نحو داشته باشیم.

جلال‌پور با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته فعالیت‌های بسیاری در زمینه ساختمان‌سازی، ساخت و ساز و رفاه شهری در کرمان انجام شده است، افزود: کرمان شهری با قدمت تاریخی در تمام زمینه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: کاروان‌های بسیاری از این خطه عبور می‌کردند و کرمان به عنوان یکی از باراندازهای مهم تجاری منطقه مطرح بوده است.

جلال‌پور بیان داشت: وجود کاروانسراهای فراوان در استان کرمان بیانگر این است که این خطه در دوره‌های گذشته محل تجارت و مکان امنی برای سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران و فعالیت‌های اقتصادی بوده است.

وی ابراز داشت: کرمانی‌ها با نگاه بلند خود محصولات مرغوبی را عرضه کرده است و مردان بزرگی را در حوزه تاریخ، سیاست و کارآفرینی در ایران دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان از 30 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این خطه خبر داد و اظهار داشت: این رقم باید توسعه و افزایش یابد.

جلال‌پور با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر کرمان سه برابر سرمایه‌گذاری شهرداری است، تصریح کرد: استان کرمان رتبه سوم جذب سرمایه‌گذاری را به دست آورده است.

وی بیان کرد: 800 میلیارد تومان پروژه توسط بخش خصوصی در کرمان در حال اجرا است که تکمیل این طرح‌ها چهره جدیدی را از  کرمان ارائه می‌دهد.

جلال‌پور افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان نماینده بخش خصوصی و تشکلی در تمام زمینه‌های حضور دارد که توسعه استان کرمان را دنبال می‌کند.

وی از حضور 60 هزار دانشجوی مهندسی، 10 هزار نیروی کارشناس، 7 هزار عضو سازمان مهندسی و 3 هزار مهندس معدن در استان کرمان خبر داد و گفت: این خطه دارای سه مجموعه نظام مهندسی است.

جلال‌پور تصریح کرد: با توجه به این ظرفیت جای انجمن فنی و مهندسی استان کرمان در ایران و جهان خالی بود که اتاق بازرگانی با تلاش کمیسیون‌ها و نمایندگان برای پرکردن این خلأ گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: انجمن خدمات فنی و مهندسی در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود و همراه با دیگر انجمن‌ها به رسالت خود در زمینه توسعه صنعتی، معدنی، کشاورزی، ساخت و ساز عمل می‌کند.

انتهای پیام/80019/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول