اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تشکیل انجمن‌های کلاسی، ظرفیت‌سنجی و نیازسنجی در دستور کار

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تشکیل انجمن‌های کلاسی، ظرفیت‌سنجی و نیازسنجی در دستور کار دارد.

تشکیل انجمن‌های کلاسی، ظرفیت‌سنجی و نیازسنجی در دستور کار

فرشته حشمتیان در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در هفته خانواده که از 20 تا 26 این ماه گرامی داشته می‌شود و روزشمار آن نیز تعیین شده و از خانواده‌های موفق دانش‌آموزان در حوزه تربیتی و آموزشی تجلیل می‌کنیم.

وی هدف از این تجلیل را ارائه الگوهای مناسب به جامعه اعلام کرد و یادآور شد: ‌خانواده‌های موفق در تعلیم و تربیت فرزندان با یک احساس مسئولیت ویژه ورود پیدا کرده‌‌اند و ما شیوه‌نامه انتخاب خانواده موفق را به مدارس کشور ارسال کردیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در روز ملی خانواده مراسمی نمادین در تهران و استان‌ها برگزار شد تا با لحاظ کردن شاخصه‌های تربیتی – اسلامی و احساس مسئولیت بیشتر خانواده‌های برگزیده و نمونه انتخاب شوند.

حشمتیان به استقبال خوب مدارس کشور در انتخاب خانواده‌های موفق اشاره کرد و گفت: امیدواریم در این زمینه به مرحله‌ای از شعور و انتخاب صحیح برسیم که خانواده تراز جمهوری اسلامی ایران را به شایستگی معرفی کنیم.

8 وزیر عضو ستاد ملی زن و خانواده هستند

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه در فصل هفتم به جایگاه خانواده به صورت شفاف تاکید شده و موضوع تقویت نظام خانواده به صورت یک بنیان مستحکم تاکید شده است.

رئیس سازمان مدارس غیر‌انتفاعی و خانواده وزارت آموزش و پرورش ضرورت کمک به افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌آموزی‌ خانواده‌ها را در ارتقای نقش تربیتی و اسلامی آنها یادآور شد و افزود: ما در این هدف‌گذاری شرایط و موقعیت استان‌ها را مورد توجه قرار دادیم و سعی کردیم برنامه‌های تحولی را بر اساس جایگاه و مقتضیات استان‌ها و الزامات مورد نظر در نظر بگیریم.

حشمتیان تصریح کرد: در ضلع مدرسه، خانه و نقش رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی وظیفه خطیر رسانه‌های گروهی بسیار ارزشمند است چرا که ما در سایه این اطلاع‌رسانی است که می‌توانیم ظرفیت ممتاز اولیا و مربیان را با برخورداری از مهارت‌های تخصصی نمودی بیرونی ببخشیم.

این مسئول ادامه داد: در این زمینه سه کار گروه تخصصی آموزشی، پرورشی و عمرانی نیز شکل گرفته تا سهم مشارکت‌های اولیا بالاتر از مسائل مالی تعریف شود تا آنها با ورود به حوزه‌های تربیتی و پرورشی نیز بتوانند در تربیت فرزندان خودشان سهیم باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در تشکیل انجمن‌های کلاسی، ظرفیت‌سنجی و نیازسنجی در دستور کار است و ما با فراهم کردن اتاق فکر فعال اولیا در مدارس سعی می‌کنیم از مشارکت‌های بیشتر بهره‌مند شویم.

وی ارائه الگوی سالم تربیتی به همراه ارائه برنامه‌های آموزشی در حفظ آرامش خانواده‌ها و آموزش رشد جمعیت متناسب با فرهنگ دینی – اسلامی را یادآور شد و تاکید کرد: رشد جمعیت فرهنگی یک ضرورت است که خانواده‌ها باید در این زمینه هدف‌گذاری‌های صحیح را انجام دهند.

حشمتیان بیان داشت: اگر هدف‌گذاری ما ارتقای سطح تربیتی، فکری و رشد عقلانی دانش‌آموزان باشد این کار در تحکیم نظام خانواده و تعالی این مجموعه نیز موثر خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان اذعان داشت: دشمن در کمین خانواده‌های ماست تا الگوهای بد‌اخلاقی در نظام اجتماعی، خانوادگی، بی‌احترامی به اولیا و ناهنجاری‌های متنوع اجتماعی را گسترش دهد، اما برای زدودن این دغدغه ستاد ملی زن و خانواده با حضور هشت وزیر که وزیر اندیشمند آموزش و پرورش نیز در آن عضو است، شکل گرفته و امیدواریم ثمرات و نتایج آن مفید و موثر باشد.

انتهای پیام/‌62005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول