اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با مسئولان زندان‎های گلستان عنوان شد

انتقاد دادستان گرگان از فعال نبودن انجمن‌های حمایت از زندانیان در گلستان

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب گرگان از فعال نبودن انجمن‌های حمایت از زندانیان در همه شهرهای استان انتقاد کرد.

انتقاد دادستان گرگان از فعال نبودن انجمن‌های حمایت از زندانیان در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، عباس پوریانی در دیدار با مسئولان و کارکنان زندان‎های استان گلستان اظهار داشت: هم‌اکنون تنها یک انجمن در مرکز استان فعال است که به دلیل محدودیت منابع مالی تاکنون نتوانسته آنگونه که شایسته است پاسخگوی نیاز زندانیان و خانواده‌های آنان باشد.

نداشتن شغل مهم‌ترین مشکل زندانیان پس از آزادی

وی نیز نداشتن شغل را مهم‌ترین مشکل زندانیان پس از آزادی از حبس عنوان کرد و افزود: زندانیان به دلیل برچسب حبس، کمتر شانس پیدا کردن کار را دارند و به همین دلیل باید با کمک بنیاد تعاون کشور برای حل این مشکل اقدام کرد.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان با اشاره به جمعیت بالای کیفری استان از بنیاد تعاون کشور خواست بخشی از درآمدهای این تعاون را برای مشکل زندانیان و خانواده‌های آنان به استان اختصاص دهند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز در این نشست با بیان اینکه در جامعه اسلامی ما، نگاه به زندانی، نگاه انسانی است گفت: باید با نگاه اصلاحی و تربیتی به زندان‎ها از این فرصت برای اصلاح افراد هنجارشکن و خاطی استفاده کنیم.

احمد فاضلیان اظهار داشت: با وجود کمبودهایی که در این بخش شاهد بودیم تلاش کردیم بیشترین استفاده را از کمترین امکانات برای بازسازی روحی و معنوی زندانیان ببریم.

نگران وضعیت خانواده‌های زندانیان هستیم

وی با اشاره به جنبه شخصی بودن مجازات‌ها تصریح کرد: در حال حاضر ما بیشتر از حال زندانیان، نگران وضعیت خانواده‌های آنان هستیم.

فاضلیان تصریح کرد: با توانمندسازی زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنان می‌توانیم بخش زیادی از نگرانی‌های موجود برای خانواده‌های زندانیان را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل، بنیاد تعاون و حرفه آموزش زندانیان نقش کلیدی ایفا می‌کند گفت: رسالت این نهاد ساختن زندگی انسان‌هایی است که به هر علتی در مسیر خطا قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه گام برداشتن در این مسیر یک وظیفه ملی است افزود: اگر بخواهیم یک جامعه سالم و عاری از هرگونه جرم و جنایت داشته باشیم باید هر کس نقش خود را ایفا کند.

هم‌اکنون در جامعه از زندانی یک تابو ساخته‌اند

رئیس دادگستری استان گلستان تصریح کرد: متاسفانه هم‌اکنون در جامعه از زندانی یک تابو ساخته‌اند و برای حل مشکل اشتغال زندانیان باید با فرهنگ‌سازی این موانع را برداریم.

فاضلیان رسالت تاریخی همه نهادها و ارگان‌ها را کمک به برطرف کردن موانع این بخش از جامعه عنوان کرد و افزود: برای فرهنگ‌سازی و حرکت در این بخش نقش رسانه ملی نیز بسیار مهم است.

وی با تاکید به دنبال کردن مراقبت‌ها پس از خروج زندانیان به صورت جدی خواستار توجه ویژه و مشخص کردن یک متولی برای نوجوانان و جوانان کانون اصلاح و تربیت شد.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول