اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های کرمان ‌عنوان کرد

فعالیت 55 انجمن ادبی در کتابخانه‌های کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: 55 انجمن ادبی در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان فعالیت دارند.

فعالیت 55 انجمن ادبی در کتابخانه‌های کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد حسین‌زاده پیش از ظهر امروز در آیین جشن کتاب و تجلیل از دست‌اندرکاران عرصه کتاب و کتابخانه‌های استان کرمان اظهار داشت: در حال حاضر 112 باب کتابخانه با زیربنای 63 هزار متر مربع و 175 هزار متر وسعت به 120 هزار نفر عضو کتابخانه خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طی شش ماه اول سال جاری یک میلیون و 300 هزار جلد کتاب در استان کرمان به امانت داده شده، افزود: در رده‌بندی انجام شده به ترتیب کتاب‌های حوزه ادبیات، دین و کودک و نوجوان در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

حسین‌زاده با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان طی سه سال متوالی به عنوان نمونه کشوری شناخته شده است، گفت: در استان کرمان 56 انجمن کتابخانه‌ای با 500 عضو و 23 کمیته نهضت مطالعه مفید با 500 عضو در راستای تاکید‌های رهبر معظم انقلاب فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه 55 انجمن ادبی در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان فعالیت دارند، گفت: در استان کرمان به ازای هر 100 نفر بیش از 2 متر فضای کتابخانه‌ای وجود دارد.

حسین‌زاده تصریح کرد: 56 انجمن کتابخانه‌ای با 500 نفر عضو در استان کرمان برای حمایت از برنامه‌های کتاب و کتابخانه‌ای دایر شده است.

وی اشاره به وجود 20 هزار منبع دیداری و شنیداری در کتابخانه‌های عمومی کرمان بیان کرد: در استان کرمان به ازای هر 20 هزار نفر باسواد و هر 26 هزار نفر یک باب کتابخانه وجود دارد.

حسین‌زاده گفت: طی هفته کتاب سال جاری بیش از 100 جشن کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/80017/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول