اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان کشور خبر داد

تشکیل انجمن حمایت از ایرانیان زندانی در خارج از کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان کشور از تشکیل انجمن حمایت از ایرانیان زندانی در خارج از کشور خبر داد.

تشکیل انجمن حمایت از ایرانیان زندانی در خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، محمد مطهری‎نژاد در حاشیه بازدید از زندان‎های گرگان و گنبدکاووس از خیران سراسر کشور برای کمک به ایجاد اشتغال زندانیان دعوت کرد و از جلب مشارکت‎های مردمی در راستای ایجاد اشتغال برای زندانیان خبر داد.

وی با بیان اینکه تنها دو درصد از افرادی که پس از خروج از زندان مشغول به کار می‌شوند دوباره به حبس برمی‎گردند، اظهار داشت: خیران می‎توانند با مشارکت در امر حرفه‎آموزی و ایجاد اشتغال برای زندانیان پس از خروج از حبس، علاوه بر کاستن از آسیب‎های اجتماعی به فرد و خانواده وی، به ایجاد امنیت و ثبات در جامعه کمک کنند.

کمک 5 میلیارد ریالی به ستادهای دیه سراسر کشور

وی از کمک 5 میلیارد ریال بنیاد تعاون به ستادهای دیه سراسر کشور خبر داد و گفت: برای انجمن‎های حمایت از زندانیان نیز یک میلیارد و 800 میلیون ریال در نظر گرفته شده است که کافی نیست.

مدیرعامل بنیاد تعاون و حرفه آموزی زندانیان کشور با بیان اینکه هم‌اکنون نقدینگی بنیاد تعاون محدود است، گفت: بنیاد تعاون با استفاده از توانمندی موجود در زندان‎های کشور می‎تواند بستری برای تولید ثروت و توانمندسازی تشکل‎های حمایت از زندانیان کشور فراهم کند.

مطهری‎نژاد افزود: به منظور ایجاد فرصت‎های شغلی برای زندانیان کشور ایجاد شرکت عمرانی و بازرگانی در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برچسب زندان، فرصت‎های شغلی برای افرادی که از زندان‎ها آزاد شده‎اند را از بین می‎برد، اذعان کرد: باید در جرائم غیرمؤثر مانند مهریه و تصادفات بحث سوءپیشینه افراد حل شود.

وی با بیان اینکه زندانی محصول دستگاه قضایی نیست خاطر نشان کرد: همان‌گونه که زندانی حاصل همه دستگاه‎ها است باید همه نقش خود را برای اصلاح آن ایفا کنند.

تشکیل انجمن حمایت از ایرانیان زندانی در خارج از کشور

مدیرعامل بنیاد تعاون، حرفه‌آموزی و صنایع زندانیان کشور همچنین در سخنان خود از تشکیل انجمن حمایت از ایرانیان زندانی در خارج از مرزهای کشور خبر داد و گفت: در نشستی با مسئولان وزارت امور خارجه قرار بر این شد تا تشکلی به منظور حمایت از خانواده‎های این افراد و همچنین کمک به ایرانیانی که در زندان‎های خارج از کشور به سر می‎برند، ایجاد شود.

وی ابراز امیدواری کرد با راه‎اندازی این تشکل گره‎ای از مشکلات این بخش از ایرانیان خارج از کشور، گشوده شود.

مطهری‎نژاد افزود: هم‌اکنون 3 هزار و 800 ایرانی در 62 کشور جهان زندانی هستند که بیش از 90 درصد خانواده‎های آنان در ایران به سر می‎برند.

مطهری‎نژاد برای بازدید از اقدامات مهارت‎آموزی زندان‎های گرگان و گنبدکاووس به گلستان سفر کرده است.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول