اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده انجمن معتادان گمنام همدان:

160 گروه انجمن معتادان گمنام در همدان فعال است

خبرگزاری فارس: نماینده انجمن معتادان گمنام استان همدان گفت: در استان همدان 160 گروه انجمن معتادان گمنام فعال هستند که 14 هزار و 500 نفر عضو دارند.

160 گروه انجمن معتادان گمنام در همدان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، فرهاد رنجبران صبح امروز در جلسه انجمن معتادان گمنام شهرستان بهار اظهار داشت: در استان همدان 160 گروه انجمن معتادان گمنام فعال است که 14 هزار و 500 نفر عضو دارد.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 30 گروه در شهرستان بهار است که 2 هزار و 500 نفر عضو دارد.

نماینده انجمن معتادان گمنام استان همدان اضافه کرد: اعتیاد یک معضل اجتماعی است چرا که تمام ابعاد زندگی فرد را در جامعه تحت تأثیر قرار داده است.

وی تأکید کرد: به دلیل آسیب‌های فراوان روحی و جسمی اعتیاد و اثرات مخرب و زیان‌بار آن در جامعه، آشنایی با شیوه‌های درمانی آن بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

رنجبران نصریح کرد: انجمن معتادان گمنام در همدان در سال 1379 در مراجع قانونی به ثبت رسید (NA) در حال حاضر در اکثر شهرها و حتی روستاهای استان دارای جلسات متعددی است که توسط اعضا پایه‌گذاری شده و به صورت 12 قدم مشغول به ارائه خدمات به بیماران است.

فرماندار شهرستان بهار نیز اظهار داشت: زیر پوشش قرار دادن معتادان بعد از ترک قطعی اعتیاد یکی از راه‌های پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه است.

نصرت‌الله گلکارزاده اعتیاد را یک بیمارى اجتماعی دانست و افزود: اعتیاد یک بیمارى اجتماعی است که عوارض جسمى و روانى دارد و تا زمانى که بـه علل گرایش بیمار توجه نشود، درمان جسمى و روانى فقط براى مدتى نتیجه‏‌بخش خواهد بود و فرد معتاد دوباره گرفتار مواد اعتیادآور می‌‌شود.

وی موضوع آموزش را مهم ارزیابی کرد و افزود: آموزش و آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان از خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر به عنوان یکی از روش‌‌های مقابله با این بلای خانمانسوز است.

فرماندار بهار ادامه داد: اعتیاد به مواد مخدر یکى از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه‌‌هاى مختلف مى‌شود.

وی خواستار شناسایی و برخورد قاطع و جدی با توزیع‌کنندگان مواد مخدر شد و افزود: برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر زمینه کاهش جرم را در جامعه فراهم می‌‌کند.

گلکارزاده در پایان سخنانش از مسئولان شهرستان خواست با انجمن معتادان گمنام (NA) همکاری کرده و از آنها حمایت کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول