اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امضای تفاهم‏نامه همکاری محیط زیست و وکلای دامغانی

انجمن وکلای حامی محیط زیست در دامغان تشکیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان از امضای تفاهم‏نامه این اداره و وکلای دادگستری و ایجاد انجمن وکلای حامی محیط زیست در شهرستان دامغان خبر داد.

انجمن وکلای حامی محیط زیست در دامغان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان به نقل از اداره حفاظت محیط زیست دامغان، مسلم عراقی گفت: این تفاهم‏نامه در اجرای اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ابلاغ دستورالعمل موافقت‏نامه ارتقای شاخص‏های محیط زیستی آموزش و پژوهشی، سازمان حفاظت محیط زیست در سال 91 برای مشاوره و همکاری قضایی در امور حقوقی و کیفری پرونده‏های زیست‌محیطی ارجاع شده به محاکم قضایی منعقد شده است.

وی گفت: وکلای دامغانی در قالب این تفاهم‏نامه، انجمنی با نام انجمن وکلای حامی حقوق محیط زیست تشکیل دادند که فعالیت رسمی خود را در شهرستان دامغان آغاز کرد.

عراقی افزود: در این تفاهم‏نامه، وکلای حامی حقوق محیط زیست متعهد شدند تا نسبت به پیگیری پرونده‏های کیفری و حقوقی له و علیه محیط زیست در مراجع قضایی به صورت رایگان اقدام کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان ادامه داد: مقرر شده است تا پرونده‏های قضایی که نیازمند دخالت وکلاست، بین آنها سهمیه‏بندی و تقسیم شود.

عراقی گفت: سال‏جاری در سازمان محیط زیست به نام سال «ساخت، ترویج و عمومی‏سازی فرهنگ محیط زیست نامگذاری» شده و جلب مشارکت گروه‏های مختلف اثرگذار بر جامعه یکی از اهداف و برنامه‏های اصلی حفاظت محیط زیست استان سمنان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دامغان افزود: تشکیل انجمن وکلای حامی محیط زیست در شهرستان دامغان نیز در این راستا و برای بهره‏برداری از توان تخصصی قشر آگاه و اثرگذار جامعه تشکیل شده است.

وی یادآور شد: امید است با حضور حقوق‏دانان علاقه‏مند به طبیعت، پیگیری پرونده‏های قضایی محیط زیست به نحو مطلوب‏تری صورت گیرد.

انتهای پیام/74004/ش/ف4004                          

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول