اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشگین‌شهر:

برترین معروف بیان شعائر دینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشگین‌شهر گفت: برترین معروف در نظام اسلامی بیان شعائر دینی براساس حقایق و واقعیت‌ها است.

برترین معروف بیان شعائر دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: نمود عینی دعوت به خیر انجام اعمال و کارهای واجب و مستحبی شایسته است و بهترین نهی از منکر نیز دور بودن از معاصی و برخی رفتارهای شیطانی است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) شهید راه حق و حقیقت و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد:‌ آنچه که در این اصل باید مورد توجه قرار گیرد تقویت اساس و بن مایه‌های تربیتی و آموزشی است که می‌توان در سایه آن بسیاری از معارف و درس آموخته‌های مکتب اهل بیت را مورد بازگو قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله‌سوار نیز امام جمعه این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم به عنوان ماه آشنایی با معارف و برخی از نمودهای ارزشی مکتب اسلام خاطر نشان کرد: در ماه محرم باید نگرش‌ها و رفتارهای ارزشی اصلاح شده و از یک حقیقت ناب و واقعیت جهانی برخوردار باشد.

حجت‌الاسلام کریم قیاسی با بیان اینکه در این ماه زیباترین و شایسته‌ترین تغییرها در حوزه عقلانیت و اندیشه‌های ناب به کارگیری می‌شود، اضافه کرد: خرافه آفتی است که زیبایی‌های ماه محرم و عزاداری حسینی را تهدید می‌کند و باید به جد از آن دوری کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین در همایش هیئت‌های مذهبی شهرستان کوثر فرماندار این شهرستان غدیر، عاشورا و نهضت مهدوی را سه عنصر عزت و شجاعت شیعه برشمرد و بیان کرد: دشمن در هر سه حوزه تلاش انحرافی و خبیث خود را آغاز کرده تا بتواند به جایگاه اسلام و قرآن و عزای حسینی ضربه وارد کند.

سعدالله رئیس‌ساداتی حضور گسترده هیئت‌های مذهبی و عموم مردم در حرکت گسترده عزاداری‌ها و پاسداشت ماه قیام و شهادت را ضروری خواند و گفت: بهتر آن است که در هیئت‌های مذهبی رفتارها و نگرش‌های خرافی کنار گذاشته شده و فرهنگ اصیل و عاطفی تدین و دینداری رشد و گسترش پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: ما به این حقیقت اذعان داریم که انقلاب اسلامی نهضتی برگرفته از فرهنگ عاشورایی و ارزشی این ملت است که در ساحه‌های مختلف می‌تواند حقیقت فرهنگ عاشورا را بیش از هر زمان دیگر متبلور کند.

امام جمعه شهرستان خلخال نیز در همایش بزرگ عاشورا و آشنایی خانواده‌ها با سیره علوی، حسینی در خلخال تصریح کرد:‌ استحکام نظام خانواده در جامعه اسلامی با تکیه بر تربیت و پرورش صحیح و مکتبی قرآن نمود پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام امیر رشتبری خاطرنشان کرد: این بهترین و ارزشمندترین پایه تربیتی ما است که به فرهنگ عاشورایی و مفاهیم کربلا توجه کنیم و اجازه ندهیم دشمن در این مسیر داشته‌ها و سرمایه‌های ما را به یغما ببرد.

انتهای پیام/62006/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول