اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان اردبیل:

هیئت‌های مذهبی پیام رسان شعائر دینی و مذهبی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان اردبیل گفت: یک هزار و 400 هیئت مذهبی ثبت شده در استان اردبیل وجود دارد که همه آنها پیام رسان شعائر دینی و مذهبی اسلام هستند.

هیئت‌های مذهبی پیام رسان شعائر دینی و مذهبی هستند

سبحانعلی ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار داشت: در آستانه ماه محرم ساماندهی دستجات عزاداری، مراسم شاه حسین و تشکیل کلاس‌های کاربردی و آموزشی برای مسئولان هیئت‌های مذهبی و مداحان شهرستان از جمله فعالیت‌هایی است که از یک هفته قبل از ماه محرم در شهرستان خلخال و کوثر در حال انجام است و تلاش می‌شود مراسمات مذهبی با شکوه و در شآن امام حسین (ع) برگزار شود.

وی با بیان اینکه مراسم استقبال از محرم در شهرستان خلخال روز یکشنبه با حضور میهمانانی از استان در خلخال برگزار خواهد شد افزود: در روزهای آینده نیز گردهمایی بزرگ مداحان با سخنرانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در استان برگزار خواهد شد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: آموزش مداحان و هیئت‌های مذهبی شهرستان کوثر نیز آغاز شده و تلاش می‌‌شود هماهنگی مراسمات عزاداری و دستجات ایام محرم این شهرستان نیز به نحو مطلوبی افزایش یابد.

ملکی تصریح کرد: 225 تشکل و هیئت مذهبی در شهرستان خلخال فعالیت می‌کنند که پرهیز از بدعت‌های عزاداری و استفاده مناسب از اشعار پیام‌دار در حوزه حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین برنامه‌های تبیین شده برای هیئت‌های مذهبی است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان اردبیل یادآور شد: مجوز ایستگاه‌های صلواتی در ایام محرم نیز در روز‌های آینده صادر خواهد شد که مردم ولایی استان اردبیل در محرم 91 شور و عشق و علاقه به ائمه اطهار و امام حسین (ع) را زنده خواهند کرد.

ملکی در بخش پایانی سخنانی خود  ابراز داشت: امام حسین (ع) با قیام و شهادت خود ندای امر به معروف و نهی از منکر را جهانی ساخت و اکنون حرکت در این خط ایثار و پاسداشت هدف والای شهید راه حق وظیفه همگانی ماست.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول