اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهلمین جلسه شورای فرهنگ عمومی

امام جمعه پلدختر خواستار تعمیق باورهای اسلامی در عزاداری‌ها شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه پلدختر گفت: هیئت‌های مذهبی با تبیین فرهنگ علوی و برای غنای محتوای آیین‌های عزاداری تلاش کنند و در پشتیبانی نظام و دفاع از ولایت فقیه باید سرآمد باشند.

امام جمعه پلدختر خواستار تعمیق باورهای اسلامی در عزاداری‌ها شد

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت الاسلام علی‌محمد لروند ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر گفت: مراسم عزاداری محرم جزء لاینفک فرهنگ هر منطقه است و در ترویج بیانات رهبر معظم انقلاب برای احیای فرهنگ عاشورا باید از تمام امکانات و ظرفیت‌ها بهره گرفت.

وی با بیان اینکه آیین‌های عزاداری اهل بیت در شان و منزلت آنان برگزار شود، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که این مراسم‌ها نمایانگر فرهنگ دینی و مذهبی شهرستان باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر ابراز داشت: محرم توطئه‌های دشمنان را برهم می‌زند و  دشمنان استکبار جهانی از جمله آمریکا و صهیونیست هزینه‌های بسیاری را برای کم‌رنگ کردن فرهنگ دینی، مذهبی و فرهنگی در ایران می‌کنند.

لروند با بیان اینکه دشمنان با بیش از یک‌هزار و 500 شبکه ماهواره‌ای علیه اهداف امام حسین (ع)، روحانیت، امامت و ولایت شیعیان فعالیت می‌کنند، افزود: مسئولان هیئت‌های مذهبی که بر پا کننده پرچم عاشورا هستند، وظیفه سنگینی در مدیریت این مراسم‌ سوگواری امام حسین (ع) دارند که باید جانانه برای حفظ این پرچم همت کنند، تا خدشه‌ای به آن وارد نشود.

امام جمعه پلدختر با اشاره به تقارن هفته بسیج با ماه محرم آن را  به فال نیک گرفت و گفت: نام بسیج یادآور خاطره عزیزترین نهاد و بزرگترین مردان تاریخ ما است و بسیجیان با پیروی از سرور و سالار شهیدان توانستند در طول هشت سال دفاع مقدس در مقابل همه هجمه‎های دشمنان ایستادگی کنند.

وی بسیج را یادگار امام راحل (ره) و مظهر اقتدار ملت ایران دانست و افزود: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از فرهنگ عاشورایی است که نظام را در مقابل دشمنان و خناسان و توطئه‌گران بیمه کرده است.

در ادامه دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان پلدختر گفت: شورای فرهنگ عموم محورهایی برای ماه محرم امسال تهیه و تدوین کرده که در قالب مصوبه‌‌ای برای همه دستگاه‌‌های فرهنگی و اجتماعی عضو شورا و تمام شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان ظرف چند روز آینده ارسال می‌‌شود.

غلامرضا محمودی افزود: شورای فرهنگ عمومی، اتاق فکر و بستری برای بررسی و تصویب مصوبه برای رشد و توسعه فرهنگ عمومی هر منطقه است که اعضای این شورا نقش مهم و موثری در رشد و توسعه فرهنگ عمومی جامعه دارند.

وی اذعان داشت: از ابتدای تشکیل تاکنون چهلمین نشست شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان برگزار شده است.

انتهای پیام/2304/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول