اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) خبر داد

آخرین وداع مردم قم با ضریح امام حسین در یازدهم محرم

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) گفت: مردم قم می‌توانند در روز 11 محرم برای آخرین بار با ضریح مطهر امام حسین(ع) وداع کنند.

آخرین وداع مردم قم با ضریح امام حسین در یازدهم محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید محمد صادقی پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام به تشریح برنامه‌های آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) پرداخت و گفت: یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) احیای امر به معرف و نهی از منکر بود و اگر همه عبادت‌ها یک طرف و امر به معروف و نهی از منکر در طرف دیگری باشد تمثیل قطره و دریا بوده و بنابراین باید به انجام این فریضه توجه شود.

وی افزود: در همین راستا ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم به دعوت تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) تجمع بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر را روز پنجشنبه ساعت 15 در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار کرده و در این مراسم آیت‌الله حسینی‌بوشهری به ایراد سخن خواهد پرداخت.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) ادامه داد: حرم مطهر حضرت معصومه (س) از نخستین روز ماه محرم‌الحرام برنامه‌های متنوعی را در بخش‌های مختلف برگزار خواهد کرد.

حجت‌الاسلام صادقی تصریح کرد: برنامه حرم مطهر در ماه محرم هر روز صبح آغاز شده و در سه نوبت صبحگاه، عصر و شامگاه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برنامه‌های صبح از ساعت 10 و 15 دقیقه با قرائت زیارت عاشورا و ‌سخنرانی آغاز شده و تا نماز ظهر ادامه خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) افزود: در ساعت 15 و 30 دقیقه بعد از ظهر نیز برنامه عصر با سخنرانی و قرائت زیارت ناحیه مقدسه شروع و تا نماز مغرب و عشاء ادامه دارد.

حجت‌الاسلام صادقی یادآور شد: برنامه شامگاه حرم مطهر در ایام محرم در پنج شب نخست دهه اول محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی و در پنج شب دوم دهه اول محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام میرباقری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در ایام محرم اقشار و گرو‌ه‌های مختلفی مهمان و زائر کریمه اهل بیت (ع) هستند خاطر نشان کرد: از نخستین شب ماه محرم تا پایان دهه محرم هر شب محافل عزاداری برای زائران عرب زبان و اردو زبان در محل اردوهای حرم اجرا خواهد شد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) اذعان داشت: همچنین از شب چهارم نیز مراسم هیئت‌های دو هزار نفری دانش‌آموزی و نوجوانان در شبستان نجمه خاتون با حضور زائران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صادقی بیان کرد: در ادامه برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س) در ایام محرم مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم نیز هر شب با اهدای یک جزء قرآن هدیه به شهدای کربلا بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر برقرار خواهد بود.

وی اظهار کرد: به دلیل استقبال مردم قم و زائران کریمه اهل بیت (ع) ضریح مطهر ابا عبدالله الحسین (ع) در روز 11 محرم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) مستقر خواهد شد و زائران می‌توانند برای آخرین بار با ضریح مطهر ابا عبدالله الحسین(ع) وداع کنند.

انتهای پیام/78007/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول