اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

گرانی موجب کمرنگ شدن مجالس عزاداری نشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: محرم امسال باید به نحوی برنامه‏ریزی شود که سایه تورم و گرانی باعث کم‏رنگ شدن مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) نشود.

گرانی موجب کمرنگ شدن مجالس عزاداری نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام علی شکری ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان شاهرود که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود برگزار شد، افزود: مسئولان دولتی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا قسمتی از فشار از روی دوش مردم برداشته شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه محرم و عاشورا یکی از مهم‏ترین عناوین مذهب اسلام است، تاکید کرد: باید در راه گسترش اخلاق اسلامی و فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.

حجت‏الاسلام ولی‏الله مصائبی همچنین حضور روحانی و سخنران در مراسم هیئات مذهبی را یکی از امتیازات مهم برای هیئات دانست و خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم هیئتی از حضور روحانیان خالی بماند.

بنا بر این گزارش؛ چاپ و نصب پیام‏های عاشورایی در معابر و میادین اصلی سطح شهرستان توسط شهرداری‏ها، اهتمام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در تامین اقلام مورد نیاز هیئات مذهبی و برگزاری کارگاه آموزش تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر برای شوراهای تذکر لسانی هیئات مذهبی در ماه محرم در این نشست به تصویب رسید.

همچنین مقرر شد تا توصیه و تاکید بر اقامه نماز جماعت در مساجد و تکایا خصوصا در روزهای تاسوعا و عاشورا، توجه و همکاری و هماهنگی با فرمانداری‏ها و بخشداری‏ها در خصوص برگزاری مراسم و دسته‏های سینه‏زنی و ارسال پیام‏های اخلاقی و عرفانی عاشورایی برای مداحان و اقشار تأثیرگذار در دستور کار قرار گیرد.

نظارت بر نسخه‏ها و نحوه اجرای گروه‏های تعزیه در سطح استان سمنان توسط سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هیئت‏های مذهبی، کانون مداحان و حوزه هنری نیز دیگر مصوبه این ستاد بود.

انتهای پیام/2249/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول