به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کرامت نوایی صبح امروز در نخستین نشست کارگروه تدوین محتوای دوره تحکیم سوادآموزی که با حضور مسئولان و کارشناسان سوادآموزی شش استان کشور در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: دوره تحکیم سواد با هدف ایجاد ارتباط بین سوادآموزی و آموزش مهارتهای اساسی زندگی و زمینهسازی یادگیری مادامالعمر برای سوادآموزان پس از پایان دوره سوادآموزی برگزار میشود.
نوایی گفت: تثبیت و تعمیق مهارتهای خواندن، نوشتن، حساب کردن، روخوانی قرآن کریم، درک متون ساده فارسی و کاربرد آنها در زندگی فردی و اجتماعی سوادآموزان در این دوره محقق میشود.
وی گفت: با اجرای این دوره ارتباط سوادآموزان پس از پایان فعالیت سوادآموزی از طریق کتاب و ارتباط مکاتبهای ادامه خواهد یافت.
در این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پایان دوره سوادآموزی تا سال 93، تحکیم سواد با اجرای برنامههای دانشافزایی برای سوادآموزان یک ضرورت است.
پرویز طاهری گفت: دوره تحکیم سواد فرصت استمرار و پایداری آموختهها و کاربرد آن برای سوادآموزانی است که تمایل به ادامه تحصیل ندارند و این دوره باعث تثبیت سواد آنها و پیشگیری از بازگشت به بیسوادی میشود.
وی با اشاره به اینکه هستی تجلیگاه حق تعالی است، گفت: انسانها به این دنیا قدم گذاشتهاند که دیدگاه آنها به حقایق باز شود و در این حالت است که میتوان تمامی زیباییها را درک کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش این استان افزود: انسانهای کامل اسماء اعظم الهی هستند که مجرای فیض الهی برای تمام موجودات میباشند.
وی با اشاره به اینکه دانشاندوزی صحیح ابتداییترین و در عین حال مبناییترین بستر سعادت است، اضافه کرد: بدترین ظلم به بشریت بستن راه دانشاندوزی بر او خواهد بود.
طاهری ادامه داد: سوادآموزی کلید راهیابی انسان به عالم انسانی و در نتیجه رسیدن به عالم ملکوت است.
وی تصریح کرد: دومین عامل فهم انسان باز کردن راه دل و فطرت و جان پاک انسان است که با به غفلت کشیدن انسان این مسیر بر او بسته میشود.
مدیرکل آموزش و پرورش این استان افزود: راه سوم راه وحی است که ستمگران و ظالمان در طول تاریخ سعی کردند برای بیسواد نگه داشتن جامعه آن را بر انسانها ببندند.
وی گفت: طریقه مقابله با این سه روش بحث سوادآموزی است که باید به طور مستمر ادامه داشته باشد تا باعث بصیرت شود.
معاون سوادآموزی استان کهگیلویه و بویراحمد هم بیان داشت: این نشست با هدف تبیین انتظارات، اهداف، نقش و اهمیت منابع آموزشی مکتوب در انتقال مفاهیم به جامعه مخاطب و بزرگسالان برگزار شد.
سید مسعود ارجمند گفت: در این نشست با نظر نمایندگان استانها تبیین چارچوب کتابها و مراحل تدوین و منابع آموزشی اصول سادهنویسی و سازماندهی محتوا به صورت کارگاهی انجام میشود.
در این نشست معاونان آموزش و پرورش، معاونین سوادآموزی و کارشناسان سوادآموزی استانهای فارس، کرمان، البرز، مرکزی، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد به مدت دو روز محتوای دوره تحکیم سواد را تبیین و تدوین میکنند.
انتهای پیام/صا10/چ3000