اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر آموزش سازمان سوادآموزی:

دوره تحکیم سواد به یادگیری مادام‌العمر سوادآموزان کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون دفتر آموزش سازمان سوادآموزی کشور گفت: هدف از دوره تحکیم سواد، کمک به یادگیری مادام‌العمر سوادآموزان است.

دوره تحکیم سواد به یادگیری مادام‌العمر سوادآموزان کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کرامت نوایی صبح امروز در نخستین نشست کارگروه تدوین محتوای دوره تحکیم سوادآموزی که با حضور مسئولان و کارشناسان سوادآموزی شش استان کشور در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: دوره تحکیم سواد با هدف ایجاد ارتباط بین سوادآموزی و آموزش مهارت‌های اساسی زندگی و زمینه‌سازی یادگیری مادام‌العمر برای سوادآموزان پس از پایان دوره سوادآموزی برگزار می‌شود.

نوایی گفت: تثبیت و تعمیق مهارت‌های خواندن، نوشتن، حساب کردن، روخوانی قرآن کریم، درک متون ساده فارسی و کاربرد آن‌ها در زندگی فردی و اجتماعی سوادآموزان در این دوره محقق می‌شود.

وی گفت: با اجرای این دوره ارتباط سوادآموزان پس از پایان فعالیت سوادآموزی از طریق کتاب و ارتباط مکاتبه‌ای ادامه خواهد یافت.

در این نشست مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پایان دوره سوادآموزی تا سال 93، تحکیم سواد با اجرای برنامه‌های دانش‌افزایی برای سوادآموزان یک ضرورت است.

پرویز طاهری گفت: دوره تحکیم سواد فرصت استمرار و پایداری آموخته‌ها و کاربرد آن برای سوادآموزانی است که تمایل به ادامه تحصیل ندارند و این دوره باعث تثبیت سواد آن‌ها و پیشگیری از بازگشت به بی‌سوادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هستی تجلی‌گاه حق تعالی است، گفت: انسان‌ها به این دنیا قدم گذاشته‌اند که دیدگاه آن‌ها به حقایق باز شود و در این حالت است که می‌توان تمامی زیبایی‌ها را درک کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش این استان افزود: انسان‌های کامل اسماء اعظم الهی هستند که مجرای فیض الهی برای تمام موجودات می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌اندوزی صحیح ابتدایی‌ترین و در عین حال مبنایی‌ترین بستر سعادت است، اضافه کرد: بدترین ظلم به بشریت بستن راه دانش‌اندوزی بر او خواهد بود.

طاهری ادامه داد: سوادآموزی کلید راهیابی انسان به عالم انسانی و در نتیجه رسیدن به عالم ملکوت است.

وی تصریح کرد: دومین عامل فهم انسان باز کردن راه دل و فطرت و جان پاک انسان است که با به غفلت کشیدن انسان این مسیر بر او بسته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش این استان افزود: راه سوم راه وحی است که ستمگران و ظالمان در طول تاریخ سعی کردند برای بی‌سواد نگه داشتن جامعه آن را بر انسان‌ها ببندند.

وی گفت: طریقه مقابله با این سه روش بحث سوادآموزی است که باید به طور مستمر ادامه داشته باشد تا باعث بصیرت شود.

معاون سوادآموزی استان کهگیلویه و بویراحمد هم بیان داشت: این نشست با هدف تبیین انتظارات، اهداف، نقش و اهمیت منابع آموزشی مکتوب در انتقال مفاهیم به جامعه مخاطب و بزرگسالان برگزار شد.

سید مسعود ارجمند گفت: در این نشست با نظر نمایندگان استان‌ها تبیین چارچوب کتاب‌ها و مراحل تدوین و منابع آموزشی اصول ساده‌نویسی و سازماندهی محتوا به صورت کارگاهی انجام می‌شود.

در این نشست معاونان آموزش و پرورش، معاونین سوادآموزی و کارشناسان سوادآموزی استان‌های فارس، کرمان، البرز، مرکزی، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد به مدت دو روز محتوای دوره تحکیم سواد را تبیین و تدوین می‌کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول