اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان دیر خبر داد

پرداخت 4 میلیون ریال به ازای باسواد کردن هر بی‌سواد

خبرگزاری فارس: مدیر سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت: پرداخت چهار میلیون ریال به ازای باسواد کردن هر نفر، از سیاست‌های تشویقی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی است که با امضای قراردادی با مدیران مدارس عملی خواهد شد.

پرداخت 4 میلیون ریال به ازای باسواد کردن هر بی‌سواد

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر شاپور انتظامی صبح امروز در نشست با مدیران مدارس و کارشناسان اداره آموزش و پرورش بردخون اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از 97 درصد مردم شهرستان دیر باسواد هستند.

 مدیر سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان دیر افزود: استان بوشهر در زمینه سوادآموزی تلاش‌های زیادی داشته و از شش استان برتر کشور به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: ادغام نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش با هدف ریشه‌کنی بی‌سوادی صورت گرفت زیرا در شأن جامعه اسلامی و ایرانی ما نیست که بی‌سواد داشته باشیم.

انتظامی افزود: اکنون در راستای واگذاری فعالیت‌ها بار سوادآموزی بر دوش مدیران مدارس و مجتمع‌های آموزشی و پرورشی قرار گرفته است و در همین راستا اگر هر معلم بتواند یک محروم از سواد را باسواد کند معضل بی‌سوادی در استان بوشهر به طور کامل رفع می‌شود.

مدیر سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دیر با بیان اینکه به رغم همه تلاش‌ها هنوز این هدف محقق نشده است ادامه داد: دلایلی نظیر بی‌انگیزگی افراد محروم از سواد، احساس عدم نیاز، بی‌علاقگی معلمان و فشردگی کار مدیران در این زمینه موجب شده است تا همچنان شاهد وجود افراد بی‌سواد در جامعه باشیم که این امر زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

وی با اشاره به سیاست‌های تشویقی برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان بیان کرد: پرداخت چهار میلیون ریال به ازای باسواد کردن هر نفر از این نمونه است که با امضای قراردادی با مدیران مدارس عملی خواهد شد.

مدیر سوادآموزی شهرستان دیر تصریح کرد: طرح هر مدرسه یک سوادآموز به مدارس منطقه ابلاغ شده است که امیدواریم با همکاری مدیران مدارس این امر تحقق یابد.

وی تاکید کرد: مدیران مدارس می‌توانند با شناسایی افراد بی‌سواد و عملیات راست‌آزمایی برای باسواد کردن آنان اقدام کنند و امیدواریم تا پایان سال 91 به این هدف مهم برسیم.

مدیر سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دیر خواستار همکاری و مشارکت همه فرهنگیان در زمینه محو بی‌سوادی در این شهرستان شد.

انتظامی گفت: دوره‌های سوادآموزی و انتقال و تحکیم برای افراد بی‌سواد اجرا می‌شود که امیدواریم با حمایت مسئولان و مردم و سعه‌صدر و تلاش مضاعف بتوانیم خواسته رهبر معظم انقلاب اسلامی را عملی کنیم.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول