اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران:

رویکرد حمل و نقل انسان‌محور توسعه یابد

خبرگزاری فارس: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران رویکرد حمل و نقل انسان‌محور را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این رویکرد به دنبال ایمنی در ترافیک و جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی هستیم.

رویکرد حمل و نقل انسان‌محور توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید جعفر تشکری هاشمی در نشست مشترک فرماندهان راهور استان، معاونان و مدیران حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های کلانشهرهای کشور در هتل کادوس رشت با بیان اینکه به جز مقطع کوتاهی قبل از پیروزی انقلاب که راهنمایی و رانندگی بخشی از شهرداری‌ها تعریف شده بود، در قبل و پس از آن راهنمایی و رانندگی در سلسله مراتب پلیس ناجا و نیروی انتظامی قرار داشت و با توجه به فصل مشترک زیادی که در فعالیت‌های شهرداری و حوزه حمل و نقل بود، تعریف استاندارد و دقیقی از این فاصله وجود نداشت.

وی ادامه داد: با اصلاح قانون نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی تهران سازمانی تابعیتی که در سلسله ناجا قرار دارد در حمایت و پشتیبانی شهرداری قرار گرفت و متقابلا سیاست‌ها و فعالیت‌ها و عزل و نصب مدیران راهنمایی و رانندگی در فعالیت مشترک بین ناجا و شهرداری تعریف شد.

این مسئول، پیگیری ارتباط تنگاتنگ بین ناجا و شهرداری را از اقدام‌های مهم دانست و تصریح کرد: در این زمینه به نتایج خوبی رسیده‌ایم.

وی ابراز کرد: تعریف اهداف و سیاست‌ها و راهبردهای هماهنگ در برقراری ارتباط تنگاتنگ پلیس راهور و شهرداری مهم است و راهبردها باید به گونه‌ای باشد که شهرداری و راهنمایی و رانندگی بتوانند هم‌افزایی ایجاد کنند.

تشکری‌هاشمی، نزدیکی دو دیدگاه راهنمایی و رانندگی با شهرداری تهران را از اقدام‌های مهم نامید و بیان کرد: این مهم تا این لحظه به نحو شایسته‌ای تحقق یافته است.

وی ادامه داد: در تصویب مجلس و در آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی و قوانین هرگز روابط را به صورت شفاف مطرح نکردند که بتوانیم اهداف را نزدیک و همگرایی را ایجاد کنیم و تا زمانی که قوانین از ساختار مناسبی برخوردار نباشد این ضعف وجود دارد.

معاون حمل و نقل ترافیک تهران، اعتماد طرفین را موجب برطرف شدن مشکلات نامید و تصریح کرد: در تهران پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری به‌هم اعتماد دارند که این امر موجب شده تا در بسیاری از موضوعات به اهداف خود دست یابند.

وی با اشاره به اینکه برای برقراری ارتباط نزدیک‌ و بهتر بین راهنمایی و رانندگی و شهرداری باید گام‌های جدی برداشته شود، خاطرنشان کرد: موضوع هماهنگی پلیس راهور با شهرداری 80 تا 90 درصد مشکل  شهری را برطرف می‌کند.

تشکری‌هاشمی، با تاکید بر اینکه امروز نیازمند تغییر رویکردها هستیم، اذعان کرد: قادر نیستیم نسخه گذشته را برای عصر و نسل حاضر تکرار کنیم.

وی افزایش تولید خودرو را برای ترافیک یک معضل خواند و افزود: سالانه 400 هزار خودرو وارد تهران می‌شود در حالی که مجموع طول شبکه راه تهران 4 هزار متر است.

این مسئول، هوشمندسازی ترافیکی را از اقدام‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در کنترل ترافیک خواند و بیان کرد: در تهران با نصب دوربین‌های هوشمند سرعت غیرمجاز کنترل شده است.

وی اختصاص یک لاین هر خیابان به حمل و نقل عمومی را مهم دانست و یادآور شد: تجهیزات باید در اختیار پلیس قرار گیرد.

تشکری‌هاشمی، رویکرد حمل و نقل انسان‌محور را مورد تاکید قرار داد و افزود: شهر باید برای زندگی سالم آماده باشد تا پیاده‌ها بتوانند راحت‌تر و بدون دغدغه راه بروند.

وی با تصریح بر اینکه نباید برای خرید مترو در تخصیص اعتبارات بخل ورزید، متذکر شد: در حمل و نقل انسان‌محور هدف ما خودرو نیست بلکه ایمنی در ترافیک و جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی از اهداف مهم است.

انتهای پیام/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول